ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی به ٦٠ میلیون تن می رسد

ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی به ٦٠ میلیون تن می رسد
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید نصب شده صنعت پتروشیمی با بهره برداری از چند طرح مهر ماندگار تا پایان کار دولت دهم به ٦٠ میلیون تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالحسین بیات صبح امروز (سه شنبه ١٥ اسفند) در سومین جشنواره جایزه تعالی پتروشیمی اظهار کرد: در آستانه ٥٠ سالگی صنعت پتروشیمی ایران، با تلاش متخصصان و کارشناسان این صنعت به زودی ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی به ٦٠ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: امروز صنعت پتروشیمی یکی از استوانه های تاثیرگذار در اقتصاد ایران است و این صنعت موفق شده است سهم عمده ای از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: تا کنون بیش از ٥ میلیارد لیتر بنزین و گازوییل از سوی مجتمع های پتروشیمی تولید شده است و افزون بر تولید سایر فرآورده های پتروشیمی در زمینه تامین سوخت مورد نیاز کشور نیز گام های بلندی برداشته ایم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: همگام با تکمیل زنجیره ارزش صنایع تکمیلی، دسترسی راحت تری به مواد اولیه پیدا کرده ایم و امروز نقش صنعت پتروشیمی ایران در سطح منطقه و جهان پررنگ تر از گذشته است.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران تحریم های اعمال شده علیه خود را بی اثر گذاشته و صادرات به حدود ٦٠ کشور جهان نمایانگر اقتدار صنعت پتروشیمی ایران است.

بیات گفت: در حال مذاکره با برخی کشورهای خارجی برای صادرات محصولات جدید هستیم که پس از رفع نیاز کامل کشور اقدام به صادرات کنیم.

وی با انتقاد از برخی محدودیت های ایجاد شده در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی گفت: صادرات محصولات پتروشیمی ایران سبب ارزآوری و رونق اقتصادی کشور می شود و هر گونه جلوگیری از روند طبیعی صادرات، چالش هایی را برای صنعت پتروشیمی ایران به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: بسیاری از کشورهای خارجی تقاضاهای خود را برای خرید محصولات پتروشیمی ایران ارائه کرده اند و متاسفانه به علت تکالیف و دستورالعمل های موجود، توان صادراتی ما با مشکلاتی رو به رو شده است که امیدواریم وزارت صنعت بیش از پیش در راه تسهیل صادرات اقدام کند.

بیات گفت: افق آینده صنعت پتروشیمی در کشورمان بسیار روشن است و توسعه فاز ٢ عسلویه، هاب های جدید پتروشیمی در چابهار، لاوان و سرخس تحول بزرگی را در صنعت پتروشیمی ایران به وجود خواهد آورد.

وی تصریح کرد: قبل از این که رقبای منطقه ای ما بازارهای کشورمان را در سطح بین المللی تسخیر کنند، باید بتوانیم جایگاه خود را در سطح منطقه و جهان تثبیت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه پنجم به ١٠٠ میلیون تن خواهد رسید.
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ۰۰:۵۹
تعداد بازدید : ۹۸۴