آیا مقاومت دلار شکسته می شود ؟

آیا مقاومت دلار شکسته می شود ؟
در حالی در ساعات ابتدایی شروع معاملات در بازار ،ادامه کاهش قیمت دلار را شاهد بودیم اما هر چه به ساعات پایانی معاملات نزدیک شدیم کاهش قیمت متوقف و دلار به قیمت 3400 تومان رسید.
دلار در بازار تهران بعد از کاهش قیمتی در روز گذشته امروز مجددا به عدد 3400 تومان رسید و سکه نیز در بازار امروز یک میلیون و سیصد و سی هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 129 هزار تومان معامله شد .

بانک مرکزی نیز قیمت تمام سکه پیش فروشی را 50 هزار تومان کاهش داد و این سکه ها امروز در شعب بانک تجارت یک میلیون و دویست هزار تومان قیمت گذاری و پیش فروش شد که رسانه ها این قیمت را با توجه به افت قیمت روزهای اخیر گرانفروشی بانک مرکزی تحلیل کردند .

در همین ارتباط سید شمس‌الدین حسینی امروز در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار، اظهارداشت: با توجه به افزایش عرضه ارز در مرکز مبادلات ارزی و کاهش فشار تحریم‌ها، نرخ ارز در بازار کاهش یافت! و پیش‌بینی می‌کنیم سیر نزولی قیمت دلار در بازار ادامه یابد.

اما بازار خلاف صحبت های آقای وزیر را نشان می دهد و ظاهرا مقاومت این ارز در بازار ادامه دارد و حالا حالاها خیال پایین آمدن ندارد و باید دید در روزهای آینده آیا ادامه تزریق دلار به بازار می تواند مفید فایده گردد و این ارز تاثیر گذار در کالاهای دیگر مانند طلا،خودرو و مسکن به کاهش قیمت راضی می شود یا خیر ؟
۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ۲۰:۱۰
مشرق |
تعداد بازدید : ۱,۰۲۴