احداث مجتمع های شیمیایی با خوراک نفت خام

احداث مجتمع های شیمیایی با خوراک نفت خام
نشست تخصصی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی ظرفیت‌های مینی ریفاینری ها و مشکلات مربوط به آنها در کشور برگزار شد.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی اوپکس گفت: بر اساس هماهنگی ها و تعامل این اتحادیه با نهادهای تصمیم گیر از جمله مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه ۲۵ مهر، نشستی با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس و جمعی از اعضای این کمیسیون به همراه نمایندگانی از وزارت نفت، شرکت پالایش و پخش، شرکت ملی نفت و برخی از دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

اسعدی در ادامه گفت: احداث مجتمع‌های شیمیایی با خوراک نفت خام، عنوان طرحی است که توسط  «میمندی» عضو اتحادیه تهیه و در این جلسه ارائه شد و برای اجرای این طرح از مجلس و دستگاه‌های اجرایی درخواست همکاری گردید. اگرچه وزارت نفت با توجه به اینکه مجوز هایی برای احداث مینی ریفاینری ها صادر کرده که با میزان ظرفیت تولید نفت خام کشور تناسبی ندارد، لذا ملاحظه ای برای صدور مجوزهای جدید دارند، اما بر اساس هماهنگی‌های کمیسیون انرژی مجلس مقرر گردید صدور مجوز به شیوه طرح ارائه شده مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد .

دبیرکل اتحادیه اوپکس با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی مینی ریفاینری هایی که در حال فعالیت هستند، بسیار نگران کننده می باشد و ادامه وضع کنونی احتمال تعطیلی واحدها دور از ذهن نخواهد بود، گفت: مقرر شد گزارش کاملی از فعالیت این واحدها با همکاری کمیسیون انرژی مجلس و اتحادیه ارائه گردد که در دستور کار جلسه بعدی کمیسیون انرژی مجلس قرار خواهد گرفت.

 اسعدی افزود: در خصوص ظرفیت های مینی ریفاینری ها، هم اکنون گزارشی با مشارکت اتحادیه اوپکس و کمیسیون انرژی مجلس با عنوان «ظرفیت‌های مینی ریفاینری ها و راه‌حل‌های تحقق بالفعل نمودن آن در کشور تهیه شده است که در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۰۴
تعداد بازدید : ۳۱۴