انتقاد شدید بخش خصوصی ها از وضعیت اینترنت در کشور

اعضای اتاق تهران امروز در نشستی با وزیر ارتباطات از سرعت اینترنت ، فیلترینگ و میزان مشتری مداری در مخابرات انتقاد کردند.

پول نیوز - رضا تقی پور صبح امروز با حضور در نشست صبحانه کاری اتاق تهران ، به سئوالات اعضای پارلمان بخش خصوصی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار پول نیوز در این نشست برخی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق تهران در خصوص فیلترینگ، سرعت پایین اینترنت، درصد واقعی ضریب نفوذ اینترنت،‌ واگذاری مخابرات، کاهش قدرت چانه‌زنی در وزارت ارتباطات، قرار دادن سقف ریالی برای میزان مکالمه و مواردی از این قبیل از وزیر ارتباطات سئوال نمودند .

پدرام سلطانی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در آغاز صحبت هایش با انتقاد از قیمت بالای اینترنت در کشور گفت : با توجه به انحصاری که وجود دارد و با توجه به کیفیت اینترنت ارائه شده در کشورمان قیمت اینترنت بسیار بالا است در حالی که در دنیا ارائه خدمات اینترنتی به صورت Dial up خیلی وقت است که منسوخ شده است و حتی شهروندان عادی در دنیا از اینترنت با پهنای باند استفاده می‌کنند در حالی که در کشور ما حتی وزارتخانه‌های دولتی از این امکان محروم هستند چرا که به نظر می‌رسد زیرساخت‌های لازم در این خصوص فراهم نشده است.

pedram1

وی در ادامه صحبت هایش قرار دادن سقف ریالی برای میزان مکالمه را برای مشتریان به شد مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد : قرار دادن سقف ریالی برای میزان مکالمه ، توهین آشکار به مشترکین است.

مرد همیشه منتقد اتاق تهران در خصوص معامله مخابرات نیز گفت :بحث واگذاری شرکت مخابرات ضربه سنگینی به بخش خصوصی وارد کرد و امید را برای حضور بخش خصوصی در عرصه مخابرات و فناوری اطلاعات تقریبا به ناامیدی منتج کرد.
 
سلطانی گفت: ترکیب جدید شرکت مخابرات نشان می‌دهد قدرت چانه‌زنی وزارت ارتباطات با شرکت مخابرات کمتر شده است.

استفاده از فیلتر شکن امری بدیهی است

وی در خصوص وضعیت فیلترینگ در کشور گفت : در فیلترینگ وضعیت نامطلوبی داریم و برخورد با اینترنت در اذهان شهروندان یک برخورد امنیتی بوده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: قبح دور زدن سیاست‌گذاری‌های دولت در خصوص فیلترینگ ریخته شده است و استفاده از فیلترشکن به یک امر بدیهی تبدیل شده است .

درصد دقیق ضریب نفوذ اینترنت در کشور را اعلام کنید

در ادامه این نشست خبرنگاری با انتقاد از اینکه مسئولین ما آمارهای جهانی را قبول ندارند، اظهار داشت: از وزیر ارتباطات می‌خواهیم تا درصد دقیق ضریب نفوذ اینترنت در کشور را اعلام کند هر چند که ما معتقدیم در ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ما سهمی زیر یک درصد داریم.


در ادامه این نشست محمدمهدی راسخ ـ دبیرکل اتاق تهران نیز خواستار پاسخگویی به این سوال شد که برنامه‌های وزارت ارتباطات در جهت تحقق دولت الکترونیکی چیست؟

وی همچنین خواستار شد تدبیری شود که دستگاه‌های دولتی بتوانند دولت الکترونیکی را محقق کنند.

رحمتی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم در سخنانی بیان کرد: ما فعالان بخش خصوصی در موقعیت انتقاد به وزیر ارتباطات نیستیم یعنی بخش خصوصی و دولت مسئولیت داریم که با هم این شاخص را بهبود بدهیم.

وی در ادامه خواستار پاسخگویی به این سوال شد که نبود تعادل کافی دولت با بخش خصوصی به چه دلایلی است.

رحمتی تصریح کرد:‌ ما با جهت‌گیری‌های برنامه‌ای مشکلی نداریم و اگر 50 درصد یا حتی یک سوم برنامه‌ چهارم محقق می‌شد اوضاع و احوال ما اکنون بهتر بود مشکل ما سازوکارهایی است که خروجی آن در نهایت مطلوب نیست.

وی در ادامه از نبود رقابت در بازار به این بخش انتقاد و اظهار کرد:‌ به چه دلیل این بازار اکنون از نظر نبود رقابت شدیدتر شده است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای همچنین با اشاره به تحریم‌های علیه ایران خاطر نشان کرد: ‌هم اکنون ما در شرایط تحریم‌ها به سر می‌بریم که تاثیرات بسیار گسترده‌ای در فضای کسب و کار کشور گذاشته شده است. وزارت ارتباطات باید اقدامات خود در این زمینه را بیان کند.

۲۸ اسفند ۱۳۸۹ ۱۱:۳۳
پول نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۸۲۱