حمایت بهارستان از پیشنهاد تشکیل مجمع صادرکنندگان پتروشیمی

حمایت بهارستان از پیشنهاد تشکیل مجمع صادرکنندگان پتروشیمی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه گفت: برای بهبود نقش آفرینی در بازار جهانی محصولات پلیمری و شیمیایی، پیشنهاد ایجاد یک سازکار همانند مجمع صادرکنندگان محصولات پتروشیمی، مثبت و سازنده است.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار شانا، درباره خبر پیشنهاد ایران برای تشکیل مجمع صادرکنندگان محصولات پتروشیمی اظهار داشت: محصولات پتروشیمی در سه سطح بالا دست، میانی و تکمیلی ضمن کاربردهای داخلی، می تواند در بازار جهانی نقش آفرینی کند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم پیشنهاد ایجاد مجمع یادشده را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و افزود: برای ورود موثر به بازار جهانی محصولات پلیمری و شیمیایی نیاز به یک سازکار هماهنگ کننده است.

عضو مجلس نهم در پاسخ به این پرسش شانا که در روند تصویب بودجه سال آینده، اولویت های این کمیسیون در بخش نفت و انرژی چه خواهد بود؟ اظهار داشت: شتاب در توسعه و بهره برداری از میدان های مشترک هیدروکربوری و بهره مندی حداکثری از توان ملی و بومی کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی، همچنان از اولویت برخوردار است.

حمایت عضو کمیسیون انرژی از پیشنهاد تشکیل مجمع صادرکنندگان پتروشیمی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی نیز در گفت و گو با خبرنگار شانا، درباره پیشنهاد اخیر مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مبنی بر «جمهوری اسلامی ایران در حال ارائه پیشنهاد برای تشکیل مجمع صادرکنندگان پتروشیمی است» گفت: هر کجا هم اندیشی و وحدت باشد، تصمیم گیری ها مدبرانه و بر همین اساس این پیشنهاد ارزنده است.

موسی احمدی با بیان این که هر کجا خرد جمعی باشد پیشرفت و موفقیت، ایجاد تحول و ارائه بدیل های بهتری به وجود خواهد آمد، افزود: به عنوان عضو کمیسیون انرژی از این پیشنهاد استقبال می کنم، زیرا راهکارهای موثرتری در خرد جمعی ارائه می شود.


پیشنهاد ایران برای تشکیل مجمع صادرکنندگان پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بهمن امسال در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: با هدف تشکیل یک سازمان بین المللی برای هدف گذاری و کنترل بازارهای جهانی پتروشیمی، کشورمان پیشنهاد تشکیل مجمع صادرکنندگان پتروشیمی را به چند کشور ارائه کرده است و در حال رایزنی و مذاکره با سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه هستیم.

عبدالحسین بیات گفته بود: ایران به عنوان یک قدرت بزرگ تولید کننده محصولات پتروشیمی در خاورمیانه آمادگی دارد تا با تفاهم و تعامل با کشورهای بزرگ تولید کننده محصولات پلیمری و شیمیایی در منطقه و جهان، زمینه را برای تشکیل مجمع صادرکنندگان پتروشیمی فراهم کند.

۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ۲۰:۳۷
تعداد بازدید : ۱,۰۴۱