انحصار تولید بنزین و گازوئیل را باید از وزارت نفت خارج کرد !

انحصار تولید بنزین و گازوئیل را باید از وزارت نفت خارج کرد !
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در دیدار با رئیس هیئت مدیره، دبیرکل و هیئت رئیسه و تنی چند از اعضای کمیسیون هیدروکربن، صنایع شیمیایی و گاز، از توافقات اولیه در جهت حمایت از پالایشگاه‌های کوچک خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، "حسن کاظمی قمی" با بیان اینکه بخش خصوصی رقیب دولت نیست گفت : در گفتگوهای اخیر که با نهادهای دولتی از جمله وزارت نفت، ستاد، وزارت صمت و .. داشتیم، به این اجماع رسیدیم که باید ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی را بالا ببریم .

پیام

کاظمی قمی ادامه داد : توافقات اولیه انجام شده و پالایشگاه های کوچک که آمادگی تولید فرآورده‌های نفتی را دارند، هر چه سریعتر به کارگروه تعیین ماهیت معرفی شوند .

نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان با اشاره به اینکه حوزه اقتصادی با افغانستان، موضوع راهبردی ما می باشد، افزود : ما قصد صادرات کالای بی کیفیت به افغانستان را نداریم و حتی اگر طرف افغانی هم درخواست سفارش چنین کالاهایی را هم داشت، از صادرات محصولات بی‌کیفیت جلوگیری خواهیم کرد .

کاظمی قمی در خصوص صادرات فرآورده های نفتی نیز گفت : با توجه به فضای مساعدی که بین دو کشور حکمفرما شده است، از صادرکنندگان فرآورده های نفتی می خواهیم، آنالیزهایی را که مورد قبول حداقلی در گام نخست را دارند ارائه دهند تا تاییدیه‌های طرف افغانی اخذ گردد و پس از آن در کارگروه، تاییدیه های نهایی جهت صادرات این فرآورده ها صادر گردد .

۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۷:۱۰
تعداد بازدید : ۲۵۷