عرضه اوراق سلف نفتی اوایل سال آینده

عرضه اوراق سلف نفتی اوایل سال آینده
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم راه‌اندازی بورس انرژی گفت: اوراق سلف نفتی در ابتدای سال آینده عرضه خواهد شد.
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس علی صالح‌آبادی امروز در مراسم افتتاحیه رسمی چهارمین بورس کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، سهم بسیار زیادی دارد و در حوزه تولید برق نیز دارد و شانزدهمین رتبه جهانی در این بخش را داراست.

صالح‌آبادی با اشاره به روند تشکیل بورس انرژی، ادامه داد: جلسات متعدد کارشناسی از سال‌های گذشته آغاز شد که در نهایت خرداد‌ماه سال گذشته مجوز تأسیس بورس انرژی صادر شد.

وی افزود: پس از آن پذیره‌نویسی سهام بورس انرژی با استقبال بسیار زیادی انجام شد و پس از آن مراحل تاسیس و ثبت نهایی آن به پایان رسید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بورس انرژی حاصل فعالیت‌ و تعامل میان دستگاه‌ها است، گفت: در مجموعه وزارت نیرو جلسات بسیار زیادی با توجه به پیچیدگی‌های آن برگزار شد.

صالح‌آبادی با اعلام این خبر که عرضه اوراق سلف نفتی به سال آینده موکول شده است، گفت: به دلیل برخی مسائل اداری در اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بورس انرژی حلقه مفقود شده‌ای میان صنعت انرژی و ابزارهای مالی بود و این بورس با عنوان چهارمین و آخرین بورس در کشور آغاز به کار خواهد کرد.

صالح‌آبادی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دو بورس در حوزه کالایی و دو بورس دیگر در حوزه اوراق فعالیت می‌کند، گفت: در صورت نیاز به ورود هر نوع ابزار جدید مالی یا حوزه جدید کاری در قالب یکی از این بورس‌ها انجام خواهد شد و پس از این بورس جدیدی نخواهیم داشت.

صالح‌آبادی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون سه بورس کالایی، فرابورس و اوراق بهادار نسبت به سال گذشته 80 درصد رشد در ارزش معاملات داشتند.

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ۰۷:۳۹
تعداد بازدید : ۹۶۷