مسئولان بخش‌خصوصی را در صادرات نفت‌ یاری‌ کنند

مسئولان بخش‌خصوصی را در صادرات نفت‌ یاری‌ کنند
عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به توقف صادرات نفت توسط بخش خصوصی گفت: وزارت نفت بایدهمکاری بیشتری با بخش خصوصی داشته باشند، چراکه حمایت از بخش خصوصی وظیفه تمامی مسئولین کشور بوده و تضعیف آن در شرایط کنونی امر پسندیده‌ای نیست.
سیدسعید حیدری طیب در گفت و گو با خانه ملت،  گفت: در شرایط کنونی استفاده از موقعیت بخش خصوصی یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها است، لذا در این خصوص دولت باید بیش از پیش از بخش خصوصی حمایت کند.

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی و دولت هر دو باید در یک جهت حرکت کنند، افزود: صادرات نفت کشورمان باید به گونه‌ای انجام شود که نه تنها به سیاست‌های کلی ما آسیبی وارد نکند، بلکه در راستای منافع ملی جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

وی با اشاره به این موضوع که باید از بخش خصوصی و اصل ۴۴قانون اساسی حمایت شود، اظهار داشت: وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن باید هماهنگی و همکاری بیشتری با بخش خصوصی داشته باشند، چراکه حمایت از اصل ۴۴ قانون اساسی وظیفه تمامی مسئولین کشوربوده و تضعیف آن در شرایط کنونی  امری پسندیده نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، سنگ‌اندازی بانک‌های کشور برای ارائه تسهیلات به  بخش خصوصی را مورد انتقاد قرار داد و خاطر نشان کرد: بانک‌های کشور در امر تولید و صادرات کمک‌های شایانی انجام داده‌اند، اما بخش خصوصی حمایت بیشتری را می‌طلبد، لذا برای برطرف شدن مشکلات صادرات نفت بوسیله بخش خصوصی، کمیسیون انرژی مجلس با برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان بانک‌ها و بخش خصوصی به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی از توقف صادرات این کالا توسط بخش خصوصی خبر داده و در این مورد افزود: برخی از مدیران میانی وزارت نفت در خصوص فروش نفت توسط بخش خصوصی سنگ‌اندازی کرده که به واسطه این امر متاسفانه بنابه دلایلی نزدیک به دو ماه است که فروش نفت توسط بخش خصوصی متوقف شده و از طرفی بانک‌های کشورمان نیز از بخش خصوصی که مشغول صادرات نفت بودند ضمانت‌نامه‌های سنگینی طلب می‌کنند که به هیچ عنوان امکان تهیه چنین ضمانت‌نامه‌هایی وجود ندارد.

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ۰۷:۴۲
تعداد بازدید : ۱,۶۶۵