ایران در ساخت پالایشگاه خودکفا شد

ایران در ساخت پالایشگاه خودکفا شد
وزیر نفت کشورمان گفت: همگام با انتقال دانش فنی و تلاش متخصصان ایرانی کشورمان در ساخت پالایشگاه به خودکفایی رسید .

به گزارش خبرنگار شانا از شازند وزیر نفت در آئین افتتاح رسمی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اظهار کرد: چندین پالایشگاه با بهره گیری از مدرنترین و کارآمدترین فناوری های روز جهان در کشور در حال ساخت است و کارشناسان و متخصصان ایرانی با بومی سازی دانش موردنیاز در حال ساخت این مجتمع های بزرگ پالایشگاهی هستند.

مهندس رستم قاسمی افزود: افتتاح پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک نشان داد که کشورمان از سرمایه بزرگی که همان نیروی انسانی توانمند است, بهره می گیرد و امروز صنعت پالایش ایران دستاوردهای بزرگی را تجربه می کند.

وی ادامه داد: افزایش توانمندی در صنعت نفت توسعه اقتصادی را به همراه دارد و در این مسیر با بررسی های انجام شده تمام پروژه های مهر ماندگار صنعت نفت تا پایان کار دولت دهم به بهره برداری خواهند رسید.

قاسمی تاکید کرد: امروز صنعت نفت ایران در زمینه های گوناگون در بالاترین سطح خود قراردارد و در بخش تولید و اکتشاف متخصصان ایرانی دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده اند, به طوری که اکتشاف و مطالعات مخزن به طور کامل توسط نیروها و کارشناسان ایرانی انجام می شود.

وی افزود: چندین میدان نفتی در حال توسعه است و با حمایت ویژه دولت امیدواریم این میدان های نفتی هر چه زودتر عملیاتی شوند.

وزیرنفت گفت: در بخش گاز قراردادهای صادراتی مختلفی با همسایگان منعقد شده است و همکاری های ایران با کشورهای همسایه روند رو به رشدی را طی می کند.

قاسمی ادامه داد: امروز در صنعت نفت ما خودمان تاسیسات و قطعات موردنیاز را می سازیم و بخش بزرگی از کالاهای موردنیاز توسط سازندگان ایرانی در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: ساخت تجهیزات و کالاها توسط نیروهای متخصص ایرانی نشان داد که تحریم ها علیه صنعت نفت ایران بی اثر است.

وی ادامه داد: به زودی تجهیزات و کالاهای موردنیاز در پمپ های درون چاهی بومی سازی خواهد شد و ما خودمان نیازهای موردنظر را خواهیم ساخت.

قاسمی با بیان این که با بهره برداری از طرح های پالایشگاهی تبریز, لاوان و بندرعباس به زودی افزایش ظرفیت و نیز کیفیت مطلوبی را در فرآورده های نفتی خواهیم داشت, گفت: فرآورده های تولیدی مانند بنزین از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وزیر نفت درپایان از حمایت های ریاست جمهوری برای شتاب بخشیدن به طرح های توسعه صنعت نفت تشکر کرد.

۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ۰۱:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۰۶۵