وزارت نفت پتروشیمی را واگذار نمی کند

وزارت نفت پتروشیمی را واگذار نمی کند
وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار باقی ماندن این شرکت در مجموعه خود و عدم واگذاری آن هستند و این درخواست نیازمند کسب مجوزهای قانونی بوده و سازمان خصوصی سازی نیز در حال بررسی این درخواست است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر روند مثبت واگذاری شرکت های پتروشیمی در توسعه اقتصادی کشور گفت: خصوصی سازی پتروشیمی سبب پویائی و توسعه این صنعت می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شانا،ˈرحیم احمدوندˈ اظهار کرد: واگذاری شرکت های پتروشیمی در قالب اصل 44 قانون اساسی تاکنون نتایج مثبتی داشته و سبب رشد، توسعه و پویائی این صنعت شده است.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه نیز همگام با واگذاری های انجام شده در چند سال گذشته رونق خوبی را تجربه کرده و سهم پتروشیمی ها در رونق بورس و افزایش معامله ها نشان دهنده اهمیت شرکت های پتروشیمی در توسعه اقتصادی ایران است.

احمدوند افزود: با واگذاری هلدینگ خلیج فارس سهم صنعت پتروشیمی در کل واگذاری های انجام شده افزایش قابل توجی خواهد یافت و با توجه به این که بستر لازم برای واگذاری شفاف سهام این مجموعه عظیم در بورس ایجاد شده، امیدواریم عرضه سهام این هلدینگ به عنوان بزرگترین واگذاری سهام در قالب اصل 44 موجب تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی و نیز بازار سرمایه ایران شود.

وی ادامه داد: خصوصی شدن واحدهای پتروشیمی گامی مثبت برای توسعه پتروشیمی است و همزمان با تحقق اصل 44 قانون اساسی باید شرایط رشد صنعت پتروشیمی را فراهم کرد.

معاون وزیر اقتصاد در مورد واگذاری سهام شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار باقی ماندن این شرکت در مجموعه خود و عدم واگذاری آن هستند و این درخواست نیازمند کسب مجوزهای قانونی بوده و سازمان خصوصی سازی نیز در حال بررسی این درخواست است.

۷ فروردین ۱۳۹۲ ۱۵:۲۰
تعداد بازدید : ۹۵۸