افزایش صادرات غیرنفتی اهداف حماسه اقتصادی را محقق می کند

افزایش صادرات غیرنفتی اهداف حماسه اقتصادی را محقق می کند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی و رییس کل سازمان توسعه تجارت می گوید: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزایش صادرات غیرنفتی و زمینه سازی برای تنوع بازارهای هدف در تحقق عملی حماسه اقتصادی نقش مهمی را ایفاد می کند.
ˈحمید صافدلˈ عنوان کرد: هر گونه توسعه صادرات غیرنفتی منجر به استمرار تولید، توسعه سرمایه گذاری های جدید، توسعه اشتغال و حفظ اشتغال موجود خواهد شد که تمامی این موارد به حماسه اقتصادی کمک می کند.
وی با اشاره به هدف گذاری 59 میلیارد دلاری برای صادرات غیرنفتی در سال جاری با احتساب خدمات فنی و مهندسی گفت: قطعا با هماهنگی و همدلی تمامی بخش ها به اهداف مورد نظر خود خواهیم رسید.
رییس کل سازمان توسعه تجارت همچنین افزود: سیاست کلی کشور این است که ترجیحا از فروش مواد اولیه و محصولات به صورت خام جلوگیری شود و تولید کالا با ارزش افزوده بیشتر و دانش بنیان همچون شش ماه دوم سال گذشته در برنامه ها قرار گیرد.
وی یادآور شد: در نیمه دوم سال گذشته بخشی از کاهش درآمدهای ناشی از پتروشیمی از طریق صادرات کالا با ارزش افزوده بیشتر جبران شد.
صافدل با ابراز امیدواری بر این که، سهم درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی در سال جاری به بیش از 80 درصد برسد، گفت: این میزان سال گذشته از 70 درصد عبور کرد.
وی افزود: تنوع بخشی در بازارهای هدف، تنوع بخشی سبد کالاهای صادراتی، توجه به صادرات کالاهای دانش بنیان با روش های متکی بر دانش، جلوگیری از خام فروشی از مهمترین برنامه های مشترک سازمان توسعه تجارت و تشکل ها برای تحقق اهداف سال حماسه اقتصادی است.
۱۶ فروردین ۱۳۹۲ ۲۳:۱۲
تعداد بازدید : ۹۷۶