توان بالای بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت

توان بالای بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت
عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر توان بخش خصوصی برای اجرا برنامه های صنعت نفت گفت: محدودیت های تحریم فرصت را برای استفاده بیشتر از بخش خصوصی مهیا کرده است.
ˈمهرداد بائوج لاهوتیˈ اظهار داشت: بودجه سال آینده شرایط خاص خود را دارد و چنانچه آمارها در بودجه ٩٢ با ارقام در بودجه سال ٩١ مشابهت داشته باشد، رویکرد ما باید به سمت تقویت بخش خصوصی باشد.

وی گفت: اعتبار تخصیص یافته در بودجه سال ٩١ کشور از جمله سهم ١٤,٥ درصد و بهره مندی از منابع صندوق توسعه ملی، به منظور سرمایه گذاری در صنعت نفت است.

وی تصریح کرد: با وجود محدودیت های تحریم، آن میزان که پیش بینی می شد محقق نشده است، از همین رو بخش خصوصی با بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی می تواند از این فرصت به منظور سرمایه گذاری در صنعت نفت استفاده کند.

بنا بر گزارش شانا، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی بهره مندی از منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت اظهار داشت: برای برداشت از منابع این صندوق ضوابط مشخص شده است.

وی با اشاره به برنامه شرکت ملی نفت برای افزایش سرمایه گذاری در این صنعت ادامه داد: هدف این شرکت تحقق سرمایه گذاری هاست، اکنون که بخش خصوصی تمایل دارد و منابع هم وجود دارد، با توجه به شرایط تحریم فرصت مناسبی است سرمایه صندوق توسعه ملی به وسیله بخش خصوصی در صنعت نفت سرمایه گذاری شود.

وی با بیان این که، باید بخش خصوصی را به عنوان یک عامل موثر از اقتصاد کشور باور داشت، تصریح کرد: چنانچه این باور تقویت شود، می توانیم سرمایه های موجود در بخش خصوصی را در مسیر کارآمد تر هدایت کنیم.
۱۶ فروردین ۱۳۹۲ ۲۳:۱۳
ایرنا |
تعداد بازدید : ۹۴۱