در بازدید اعضای کمیسیون انرژی اتاق تهران از پژوهشگاه صنعت نفت صورت گرفت

آمادگی پژوهشگاه صنعت نفت برای همکاری با بخش‌خصوصی

آمادگی پژوهشگاه صنعت نفت برای همکاری با بخش‌خصوصی

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این جلسه، رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران، توسعه دانش فنی بنگاه‌های بخش‌خصوصی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت نفت، گاز و انرژی را از جمله ماموریت‌های اتاق تهران برشمرد و رویکرد تعاملی در این حوزه میان این اتاق و پژوهشگاه صنعت نفت را مورد تاکید قرار داد. وی با اشاره به اینکه مطالعات معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران نشان می‌دهد که نزدیک به 75 درصد از 3 هزار شرکت خصوصی در حوزه صنعت نفت و گاز کشور، بیکار هستند و پروژه‌های پایین‌دستی در صنعت نفت و گاز به صورت غیر مستقیم و با واسطه شرکت‌های دولتی و صندوق‌های بازنشستگی به آنها واگذار می‌شود، تصریح کرد که در چنین شرایطی، پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند موتور محرک شرکت‌های بخش‌خصوصی در صنعت نفت و انرژی شود.

تعامل برای توسعه دانش فنی

در این جلسه همچنین، عظیم کلانتری‌اصل رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ایران، با بیان اینکه تمرکز اصلی این مرکز بر توسعه دانش فنی قرار گرفته، یادآور شد که در این زمینه پژوهشگاه آماده همکاری و دریافت راهنمایی‌های لازم از طرف بخش‌خصوصی و صاحبان صنایع است.

وی با تاکید بر رویکرد پژوهشگاه صنعت نفت در شبکه‌سازی در این صنعت در راستای رفع نیازهای بخش انرژی کشور، افزود که پژوهشگاه، واگذاری توسعه دانش فنی به شرکت‌های صاحب صلاحیت را در دستورکار قرار داده‌است.

کلانتری‌اصل با بیان اینکه تاکنون چندین پژوهش از سوی این پژوهشگاه به شرکت‌های خصوصی واگذار شده‌است، از آمادگی این مرکز علمی و تحقیقاتی برای همکاری با اتاق تهران و تشکل‌های صنعت نفت و انرژی خبر داد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت همچنین در بخشی از سخنان خود، یادآور شد که مطالعات و پژوهش‌های این مرکز در راستای گذار انرژی و ترسیم نقشه راهی برای آینده انرژی کشور، آغاز شده است و آمادگی این پژوهشگاه برای همکاری با اتاق تهران و بخش خصوصی در این رابطه را اعلام کرد. وی همچنین تصریح کرد که پژوهشگاه صنعت نفت، آماده توسعه تکنولوژی‌های مشترک با بخش خصوصی است. در ادامه این جلسه، اعضای کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران و مدیران تشکل‌های حوزه انرژی، پیرامون همکاری‌های مشترک بخش خصوصی با پژوهشگاه صنعت نفت دیدگاه‌های خود را مطرح و طی گفت‌و‌گوی مستقیم با رئیس این پژوهشگاه تبادل‌نظر کردند.

فایل پیوست

فایل پیوست

فایل پیوست

فایل پیوست

 

۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
تعداد بازدید : ۲۹۴