تأکید بر حل فوری توقف طولانی مدت کانتینرها در گمرکات

تأکید بر حل فوری توقف طولانی مدت کانتینرها در گمرکات
توقف بیش از حد کانتینرها در گمرکات کشور، موضوعی است که در جلسه یکشنبه 18 فروردین کمیسیون حمل‌ونقل و ترانزیت اتاق ایران، مورد تأکید قرار گرفت.
به‌گزارش روابط عمومی اتاق ایران، مسئله توقف بیش از حد کانتینرها در گمرکات، در حال حاضر به معضل تبدیل شده است که بیش‌ترین نتیجه نامطلوب آن گریبان مصرف‌کننده نهایی را می‌گیرد.
در این جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترانزیت که با حضور پدرام سلطانی، عضو هیأت‌رئیسه اتاق ایران برگزار شد، مقرر گردید، مجموعه‌ای از مشکلات پیش‌رو در حوزه اقتصاد توسط اعضای کمیسیون تهیه شده و در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار بگیرد.
سلطانی، عضو هیأ‌ت رئیسه اتاق ایران، وظیفه اتاق را در ابتدای سال، تهیه مجموعه‌ای از مشکلات موجود و احتمالی در اقتصاد و ابلاغ آن‌ها به مراجع مربوطه دانست و گفت: «در سال گذشته، اتاق توانست با پی‌گیری‌های مستمر، بخش زیادی از مشکلات موجود را برطرف سازد.»
hamlvanaghl01
وی افزود: «در بخش حمل‌ونقل، نیازهای اورژانسی چندی وجود دارد که باید در دستور کار قرار گیرد و حل آن‌ها از سوی کمیسیون دنبال شود.»
سلطانی با اشاره به شرایط ناپایدار و نامناسب امروز، تشریح کرد: «در این وضعیت باید مدیرانی در رأس کار قرار گیرند که توان خارج کردن کشور را از این شرایط ناپایدار داشته باشند. یک مدیر واقعی به هنگام برنامه‌ریزی نگاه بلند مدت را فراموش نمی‌کند.»
این عضو هیأت رئیسه اتاق ایران، در خصوص قانون اتاق ایران، اذعان کرد: «باید تدابیری بیندیشیم که مراحل صدور کارت بازرگانی از سوی اتاق انجام شود؛ این موضوع در اتاق‌های سراسر دنیا صورت می‌گیرد.»
تهیه‌کننده: ادریس هیئتی
عکس: بهاره تقی آبادی
  • hamlvanaghl02
۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ۰۰:۱۸
تعداد بازدید : ۸۷۰