سازمان اطلاعات انرژی امریکا در پیش بینی نفتی خود بازنگری کرد

سازمان اطلاعات انرژی امریکا در پیش بینی نفتی خود بازنگری کرد
بر اساس تازه ترین ترین گزارش منتشر شده از سوی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نرخ تقاضای مصرف نفت در جهان طی سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ افزایش خواهد یافت اما روند کند بهبود وضعیت اقتصادی جهان موجب شده که این سازمان در ارقام منتشر شده در گزارش پیشین خود بازنگری کند .
به گزارش "وال استریت ژورنال" بر اساس داده های اطلاعاتی منتشر شده در این گزارش در سال ۲۰۱۳ افزایش مصرف نفت در چین و دیگر کشورهای در حال توسعه ضعف تقاضا از سوی مصرف کنندگان اروپایی را جبران می کند .
طبق این گزارش مصرف جهانی نفت در سال ۲۰۱۳ با یک میلیون بشکه افزایش به روزانه ۹۰ میلیون بشکه خواهد رسید که این رقم ۱۴۰ هزار بشکه پایین تر از پیش بینی پیشین این سازمان در ماه گذشته است .
بر این اساس در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز تقاضای جهانی نفت به ۱.۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این رقم ۲۰۰ هزار بشکه کمتر از پیش بینی این سازمان در ماه مارس بوده است .
در این گزارش آمده است که تقاضای مصرف نفت در چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان پس از ایالات متحده آمریکا در سال جاری روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت و به ۱۰.۶۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید .
در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز نرخ تقاضای مصرف روزانه نفت این کشور با ۳۸۰ هزار بشکه افزایش همراه بوده است . بر اساس تخمین صورت گرفته از سوی این سازمان در سالهای مابین ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ به طور متوسط سالانه ۵۴۰ هزار بشکه بر میزان تقاضای مصرف نفت روزانه چین افزوده شده است .
برای سال ۲۰۱۴ میلادی میزان افزایش تقاضای روزانه نفت چین ۵۱۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به ۱۱.۱۹ میلیون بشکه در روز خواهد رسید .
طبق این گزارش میزان تقاضای مصرف نفت کشورهای در حال رشد خارج از سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱.۳۱ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۱۴ میلادی روزانه ۱.۴۸ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت .
در این گزارش آمده است که عرضه جهانی نفت در سال ۲۰۱۳ با ۶۰۰ هزار بشکه افزایش در روز به ۸۹.۷۵ میلیون بشکه و در سال ۲۰۱۴ با ۲.۱ میلیون بشکه افزایش به روزانه ۹۱.۸ میلیون بشکه خواهد رسید .
در این گزارش میزان تولید نفت ایران در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۳ میلادی ۲.۸۰ میلیون بشکه در روز اعلام شده که این رقم در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ میلادی ۳.۴۰ میلیون بشکه در روز بوده است .
در سه ماهه دوم سوم و چهارم سال ۲۰۱۲ میزان تولیدات نفتی ایران روزانه به ترتیب۳.۰۹ ،۲.۷۵ و ۲.۶۳ میلیون بشکه در روز اعلام شده است . متوسط تولیدات نفتی ایران در سال ۲۰۱۲ روزانه ۲.۹۷ میلیون بشکه بوده است .
۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ۰۰:۲۴
تعداد بازدید : ۱,۰۰۵