تعلیق ساخت دکل‌های ایرانی !

تعلیق ساخت دکل‌های ایرانی !
رییس جهاد دانشگاهی علم و صنعت از پای‌بند نبودن وزارت نفت به قرارداد ساخت دکل ابراز گله کرد و گفت: بعد از گذشت 9 ماه این قرارداد برای اجرا ابلاغ نشده و شنیده می‌شود که بر خلاف قرارداد، تعداد دکل‌ها از 14 دستگاه به شش دستگاه کاهش یافته است.
دکتر حمیدرضا طیبی  با اشاره به این که تیرماه سال 1391 قرارداد ساخت 14 دستگاه‌ دکل حفاری توسط کنسرسیوم جهاد دانشگاهی و شرکت فناوران پارسیان با حضور وزرای نفت، دفاع و رئیس جهاد دانشگاهی امضا شد گفت: متاسفانه این قرارداد تاکنون ابلاغ نشده است و اخیرا نیز اعلام شده که تعداد آن به شش دستگاه کاهش یافته است.

 

وی با اظهار این که طبق قرارداد قرار بود دو دستگاه دکل حفاری 10 ماه پس از امضا قرارداد و پس از آن هر سه ماه دو دستگاه تحویل شرکت ملی نفت ایران شود گفت: بر این اساس اگر قرارداد در تیرماه سال گذشته ابلاغ و اجرایی شده بود در اردیبهشت ماه امسال دو دستگاه دکل تحویل وزارت نفت می‌شد.

 

 

به گفته طیبی این فرصت سوزی در حالی است که کماکان خرید از خارج برای تامین نیاز به دکل‌های حفاری خشکی ادامه دارد.

 

 

به گزارش ایسنا، قرارداد ساخت 14 دستگاه دکل حفاری خشکی با هدف دستیابی با دانش بومی 20 تیرماه امضا شد. قرار است این تعداد دکل با کارفرمایی شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران و مشارکت شرکت فن‌آوران پارسیان و جهاد دانشگاهی علم و صنعت به نمایندگی از جهاد دانشگاهی ساخته شود.

 

 

طبق این قرارداد قرار بود 10 دستگاه دکل حفاری خشکی با سهم 54 درصد نسبت به سهم 40 درصدی سه دستگاه دکل قبلی که توسط جهاد دانشگاهی داخلی‌سازی ‌شده بود ساخته شود. همچنین همزمان با ساخت این تعداد از دکل، ساخت چهار دستگاه دکل دیگر نیز با طراحی و تولید دانش فنی داخلی و برند ایرانی با سهم داخلی‌سازی 70 درصد آغاز ‌شود.

 

 

در این قرارداد قید شده بود که 10 دکل از این قرارداد تا پایان سال 92 و چهار دکل دیگر با توجه به سهم بیشتر داخلی سازی آن تا پایان سال 93 تحویل وزارت نفت ‌شود.

۲۴ فروردین ۱۳۹۲ ۰۰:۴۹
ایسنا |
تعداد بازدید : ۱,۰۱۴