پیام اوپکس منتشر شد

پیام اوپکس منتشر شد
پیام اوپکس، خبرنامه الکترونیکی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران شماره نهم هفته اول بهمن ماه 1401 منتشر شد .

·        پنجاهمین شماره ماهنامه دنیای انرژی منتشر شد.

پنجاهمین شماره ماهنامه دنیای انرژی به صاحب امتیازی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، مدیرمسئولی سیدحمید حسینی در ابتدای دی ماه منتشر شد .

پیام

در این شماره می خوانید : چالش در روابط راهبردی ایران و چین، نقش نشریات تخصصی و طبقات جامعه، تیغ مالیات بر گردن صادرات، حرکت چراغ خاموش مجلس در جهت تضعیف بخش خصوصی، واحدهای تولیدی پارافینی در شرایط تعطیلی کامل، جای خالی مدیران جسور در صنایع نفت و گاز، جذب سرمایه گذار خارجی نعمت است نه نقمت، استراتژی مناسب اتحادیه اروپا در عبور از تنگناهای زمستان سخت، روغن سوخت تقطیری چیست و چرا مهم است، بهینه سازی مصرف انرژی در صورت اصلاح منطقی قیمت انرژی، بررسی یک پرونده.: جام اقتصادی قطر، قطر از مستطیل سبز تا لوله های طلایی، قطر قهرمان واقعی جام جهانی، نگاه اقتصادی به برگزاری مسابقات جام جهانی در کشور قطر، بررسی پرونده دوم: ارزیابی توانمندی و نیازهای بخش خصوصی در صنعت برق کشور، انحصار تمام‌قد دولت در برق، لزوم اصلاح حکمرانی، گاز و چرایی ناترازی در ایران، سهم ایران از بازار نفت، گاز و قیر هند، توسعه صنایع پالایشی بخش خصوصی پاسخ ژئواکونومی ایران به تحریم‌های آمریکا، بحران ماندگار انرژی و ژئوپلیتیک اروپا، کاپ خوب کاپ های بد، کاپ ناامیدکننده و دیپلماسی امیدوارکننده، توییت های منتخب دنیای انرژی و صفحات انگلیسی که به بررسی قرارداد تجاری چین و عربستان همچنین برندهای بزرگ نفت و مشکلات پیش رو و گزارشی از سهم کربن ایجاد شده در جهان می پردازد.

·        هیئت مدیره جدید اتحادیه اوپکس انتخاب شدند

مجمع عمومی و فوق العاده اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت گاز و پتروشیمی ایران عصر سه شنبه سیزدهم دی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. درانتخابات هیئت مدیره که پانزده کاندید داشت رای گیری انجام گرفت و آقایان احمد معروف خانی ۹۷ رای، فرزان گلچین ۸۶ رای، حامد حسینی ۸۵ رای، حسین منیری ۷۶ رای، علی خلیلی ۷۶ رای، حمید طباطبایی ۷۲ رای، هادی صابری ۶۹ رای به عنوان هیئت مدیره جدید معرفی شدند. همچنین مسعود محی الدین با ۶۹ رای بازرس، منصور عسگرزاده ۲۶ رای و مسعود زارع با ۲۳ رای به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند اما با توجه به انصراف مسعود زارع، مرتضی هاشمی با بیست و یک رای به عنوان عضو علی البدل دوم انتخاب شدند .

پیام

در لیست کاندیداهای هیئت مدیره آقایان آرمین ابراهیمی، مهدی شماعی زاده، حسین قناتی، مهراد عباد، محمد نوری و نامزدهای بازرسی نیز مجید شجاعی، حمیدرضا شرفی و فرزاد وزیری فر حضور داشتند که تابع رای اکثریت نشدند . این مراسم که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ایران برگزار شد میزبان بیش از صد و سی تن از اعضای اتحادیه بود .

·        جلسه شورای سیاستگذاری ماهنامه با حضور اعضا جدید این شورا برگزار شد

جلسه شورای جدید سیاستگذاری ماهنامه دنیای انرژی با حضور حداکثری اعضا جدید این شورا در محل اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت و گاز و پتروشیمی تشکیل شد. در این جلسه هر یک از اعضا ابتدا دیدگاه های خود را مبنی بر تداوم انتشار این ماهنامه با تکیه بر ارتقا کیفی محتوا بر پایه موضوعات مختلف صنعت نفت پرداختند و با همپوشانی نقطه نظرات یکدیگر به تشریک مساعی در زمینه اولویت قرار دادن برخی از موضوعات و ایده ها جهت تولید محتوا در ماهنامه رسیدند. در ادامه، نقطه نظرات اعضا حاضر در جلسه در خصوص هر چه پربارتر شدن ماهنامه دنیای انرژی، می آید.

سید حمید حسینی مدیرمسئول ماهنامه دنیای انرژی و سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: وجود ماهنامه ای با محتوای غنی می تواند به پیشبرد و فعالیت اتحادیه اوپکس کمک کند. همچنین اهرم رسانه با دیدگاه های کارشناسی می تواند نقش مطالبه گری را ایفا کند که این موضوع به رفع مشکلات صنفی اعضا اتحادیه یاری خواهد رساند .

پیام

وی در ادامه افزود: بازارسازی وشبکه سازی از اهم موضوعات اتحادیه اوپکس است که نشریه دنیای انرژی این نقش را به درستی برای اعضا هدایت می کند. همچنین انتشار تبلیغات برای اعضا اتحادیه در مجله دنیای انرژی نیز یک بستر مناسبی برای بازارسازی به حساب می آید.

مدیرمسئول ماهنامه دنیای انرژی بیان کرد: نشریه دنیای انرژی در فضایی منتشر می شود که بیشتر نشریات مکتوب در کشور یا تعطیل شده اند و یا در شرف تعطیلی هستند و پایداری این رسانه در این برهه از زمان بسیار حائز اهمیت است، و با وجودی که پنجاهمین شماره نشریه را پشت سرگذاشته ایم بناداریم با اعضا جدید شورای سیاستگذاری، محتوایی پربار تولید کنیم و اعضا این شورای سیاستگذاری در تولید مقاله، یادداشت، مصاحبه و میزگرد می توانند به ارتقا کیفی نشریه کمک کنند.

وی به موضوع بهینه سازی مصرف انرژی به عنوان مهم ترین مسئله امروز کشور اشاره کرد و برای تولید محتوای این موضوع از اعضا جدید درخواست کرد تا با ارائه راهکارهایی بهینه و انتشار آن ها در ماهنامه دنیای انرژی به اتحادیه اوپکس، وزرات نفت و در نهایت اقتصاد ملی را یاری دهند.   

احمد معروفخانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی در این جلسه نیز ضمن تشکر از حضور اعضا جدید شورای سیاستگذاری ماهنامه دنیای انرژی، این نشریه را به عنوان رسانه ای مستقل و مورد قبول همه طیف ها و مدیران شرکت ها عنوان کرد و گفت: با بررسی صورت گرفته دریافتیم که همه ارگان ها و نهادهای تخصصی ذهنیت خوبی از این رسانه دارند و این نشریه نشان داده است که موضع گیری بیطرفانه ای در انتشار محتوا داشته است. مدیریت و خط مشی شورای سیاستگذاری همواره منطقی و به نفع صنعت انرژی کشور بویژه نفت و گاز و پتروشیمی بوده است.

پیام

معروفخانی حضور اعضا جدید و خط سیر کارشناسی این شورا را بسیار برای کیفیت ماهنامه دنیای انرژی مغتنم شمرد تا با انتشار محتوای جدید و کارشناسی برای این نشریه، بهره مندی قابل توجهی حاصل آید.

منصور معظمی معاون و مشاور سابق وزیر نفت و از مدیران ارشد حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز از دیگر عضو شورای سیاستگذاری ماهنامه دنیای انرژی در این جلسه شورا به تبعات و موضوعات اقتصاد کشور به ویژه صنعت نفت اشاره کرد و الگوسازی را به عنوان اهرم حرکتی در هر نوع اقتصادی دانست و گفت: نگاه بین المللی داشتن و تجزیه و تحلیل کردن موضوعات بسیار به اقتصاد انرژی کمک می کند. برای این موضوع در ابتدا شناخت بسیار مهم است. اینکه ببینیم موفقیت دیگر کشورها در چه بوده است و چه اقداماتی را انجام دادند. البته مدیریت یکی از اهرم های حرکت است اما باید ببینیم در پیشبرد دیگر عوامل چه کرده ایم.

پیام

وی ادامه داد: فقط با نگاه داخلی نمی توانیم تجزیه و تحلیل بین المللی داشته باشیم. باید ببینیم رفتن به سمت موضوعات بین المللی تا چه حد به کسب و کار داخلی تاثیر می گذارد.

معظمی گفت: شما در اتحادیه و نشریه نباید سخنگوی دولت باشید. به عبارتی کاری نکنید که مخاطب فکر کند شما بلندگوی دولت هستید این در تاثیرگذاری مخاطب نقش دارد و اثر پیام شما در مخاطب کمتر می شود. بازارسازی و توانمند سازی اتحادیه و نشریه باید با توجه به نگاه ملی باشد. اگر هست بیشتر هایلایت شود که این شیوه بهتر است. معظمی بررسی موضوع بودجه 1402 در بخش انرژی را به عنوان بررسی سوژه ای مهم برای شماره آینده ماهنامه دنیای انرژی برشمرد.

جهانبخش محبی نیا نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی و دارنده مدرک دکترای سیاسی از دیگر اعضا شورای سیاستگذاری با بیان نکاتی اظهار کرد: آشفتگی اقتصادی که در کشور وجود دارد به این دلیل است که ما مسائل را جزیره ای وتوصیفی پیش می بریم. ما می توانیم در این زمینه همه اتفاقات را در مجله همسو با هم پیش ببریم و حق مطلب را در طرح موضوعات انرژی ادا کنیم.

پیام

محبی نیا قالب نشریه دنیای انرژی را خوب ارزیابی کرد و گفت: در مقایسه با دیگر مجلات از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است اما می خواهیم با تیم سیاستگذاری به یک ظرفیتی برسیم که کلیه مباحث انرژی اعم از نفت و گاز و پتروشیمی و آب وبرق را هم با هم ببینیم. به عبارتی در نظر داریم فراتر از اخبار انرژی را هم ارزیابی کنیم یعنی دستاوردهای علوم انسانی را در کنار موضوعات انرژی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: برای داشتن گفتمان توسعه باید همه موضوعات را با هم ارزیابی کنیم. باید بپذیریم همه در قدرت سهم داشته باشند. جایگاه مجله باید تبدیل به گفتمان توسعه شود و ایدئولوژی هسته مرکزی گفتمان است و دوم حکمرانی است که باید برای این موضوع استراتژی داشته باشیم تا بتوانیم حکمرانی خوبی را پیش ببریم.

به گفته محبی نیا در حال حاضر بخش خصوصی شرایط بسیار اسفناکی دارد و مجله دنیای انرژی می تواند بیش از گذشته نسبت به این موضوع مطالبه گری کند.

سید مهدی حسینی قائم‌مقام سابق مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران و رئیس سابق کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، دیگر عضو شورای سیاستگذاری درباره ماهنامه دنیای انرژی گفت: مهم ترین نکته ای که می توان در مورد راهبرد این مجله مدنظر قرار داد این است که این نشریه باید موضوعات داخلی و خارجی را با هم ببیند. اینکه دنیا برای سهولت استفاده از انرژی چه کارهایی انجام داده و چه شبکه برنامه ریزی را دنبال کرده است. باید منظورمان را از بیان انرژی به کل منبع انرژی های دنیا تعمیم دهیم. به عبارتی یک سبد انرژی از نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی های تجدیدپذیر و غیره را با هم ببینیم.

پیام

حسینی گفت:  ما نیازمند سرمایه هستیم و آنچه ما را به دنیا وصل می کند اعتبار بین المللی است. اگر می خواهیم با این تکنولوژی، صنعت نفتی که به ما ارث رسیده است را این گونه هدایت کنیم که نمی شود، باید با دنیا کار کنیم. کاری که چین انجام می دهد. کشور چین با قدرت و رشد اقتصادی که پیدا کرده واقعا امریکا را وحشت زده کرده است.

وی گفت: البته سرمایه ها و ورود پول نباید در ورود کالاهای مصرفی خرج شود باید تبدیل به ثروت شود. یعنی در تولید مولد به کار گرفته شده تا عقب ماندگی ها را جبران کند. همه این موارد می تواند در قالب موضوعاتی در نشریه به صورت مقالات جامع مطرح و ارزیابی شوند.

آیه کاتبی کارشناس ارشد در حوزه مشارکت در بالادست صنعت نفت نیز به عنوان دیگر عضو شورا به ایراد نقطه نظراتی در خصوص بخش بالادست نفت پرداخت و گفت: دغدغه شخصی بنده فارغ از اینکه چه چیزی را پشت سر گذاشته ایم و یا چه چیزهایی را پیش رو داریم، بررسی وضعیت بالادست صنعت نفت است؛ مسئله امروز صنعت نفت ما حل مسائل روزمره در تعاملات بین قراردادهای بالادست نفت است. در این زمینه به طور ویژه پیشنهاد می کنم در ماهنامه دنیای انرژی آنچه امروز در بالادست نفت در حال اجراست اعم از آیین نامه ها، دستورالعمل ها، قراردادها و مشارکت هایی که بین شرکت های ایرانی و خارجی، باید بررسی و ارزیابی شوند. این رویه قراردادها و مشارکت ها به قدری جای کار دارد که اگر این نقاط ضعف تداوم یابد، وضعیت به گونه ای خواهد شد که همین لاشه بالادست صنعت نفت امروز هم دیگر در آینده وجود نخواهد داشت.

پیام  

کاتبی ادامه داد: ماهنامه دنیای انرژی باید از ظرفیت های کارشناسی صنعت نفت استفاده کند. بیاییم نمونه های تمرین شده و شخصی سازی شده را وارد صنعت نفت کنیم و این موارد را در ماهنامه منتشر کنیم. البته خیلی معتقد نیستم مدل هایی را از کشورهای دیگری برای بالادست صنعت نفت کشورمان کپی و اجرا کنیم چون تعاملات اقتصادی و سیاسی ما در بالادست تغییر کرده است و امکان پول آوردن نیست و همه موارد را باید داخلی سازی کنیم.

این کارشناس ارشد تاکید کرد: می توانیم مدل های داخلی سازی شده را از طریق نشریه دنیای انرژی به صنعت نفت ارائه دهیم و صنعت نفت از این مدل ها استفاد کند فارغ از هر گونه سیاستگذاری باشد. مخاطب ما دولت است و این نشریه می تواند به این موضوع ورود کند و به نفع منافع ملی کمک کند.

مرتضی فیروزی  کارشناس ارشد مسائل بین الملل نفت نیز در این جلسه به عنوان عضو سیاستگذار مجله دنیای انرژی، سخنانی را بیان کرد. وی گفت: طی سالیان سال، دولتمردان ما به اهمیت قضیه ای که ما دارای بزرگترین منابع نفت و گاز جهان هستیم توجهی نکردند و ارتباطشان را با دنیا کم کردند، درحالیکه نباید این دیالوگ و گفتمان امروز را با دنیا داشته باشیم. به ایدئولوژی بیش از منافع ملی اهمیت داده ایم.

پیام

وی ادامه داد: در این 20 سالی که بخش خصوصی در کشور ما مطرح شده است بخش خصوصی همچنان نهال بسیار کوچکی است که متاسفانه خیلی ها هم حاضرند همین حداقلی بخش خصوصی را از بین ببرند که به نظر باید به اهمیت و توسعه بخش خصوصی در مجله بیشتر بها داده شود.

فیروزی در مورد تاثیر رسانه در دنیا گفت: جهان امروز پیشبرد قدرت نرم است و وسایل ارتباط جمعی همان قدرت نرمی است که در دنیا عرض اندام می کند. مثلا عربستان برای برقراری رابطه بیشتر با قطر و در جمع کشورهایی مثل مصر وبحرین، شرط کرد که باید شبکه الجزیره را تعطیل کند. به عبارتی ابزار نرم این گونه اقدامات می تواند گویای کامل اهمیت آن باشد.    

محمد حسین عادلی دبیرکل سابق اوپک گازی، دیپلمات ایرانی، سیاست مدار و استاد دانشگاه به عنوان عضو شورای سیاستگذاری ماهنامه دنیای انرژی نیز بیان کرد: نشریات موجودات زنده ای هستند و باید ببینید هر نشریه مانند یک آدم برای ارتباط برقرار کردن با دیگران باید دارای چه شخصیتی باشد. ابتدا شکل ظاهری، تیپ شخصیتی نشریه را مشخص می کند. ظاهر مجله هم که صفحه آرایی، رنگ، نوع کاغذ است یک شخصیتی از رسانه را نشان می دهد اما در مرحله بعد پیام هایی است که نشریه منتقل می کند که این را مدیرمسئول و فعالان نشریه می توانند تصمیم بگیرند پیام ها چه باشد.

پیام

وی ادامه داد: به باور بنده حوزه انرژی سیاسی ترین و اجتماعی ترین کالای دنیاست. یک زمانی فکر می کردم گندم سیاسی ترین است اما الان نظرم تغییر کرده است چون نفت وگاز ایجاد امنیت و قدرت ملی می کند درحالیکه در مورد گندم کمتر است. پس انرژی یک کالای سیاسی و اجتماعی است و موضوع اجتماعی شامل افرادی است که در این حوزه نقش آفرینی می کنند.

عادلی ادامه داد: اما برای سیاسی واجتماعی بودن انرژی باید به ابعاد مختلف آن توجه کنیم که یکی از ابعاد آن حوزه بین المللی است. درواقع بدون همکاری با دنیا نمی توان کاری کرد.

وی تاکید کرد: برای بررسی ابعاد مختلف انرژی می توان یک ماتریس طراحی کرد و یک سمت آن را انواع انرژی ها اعم از نفت و گاز، تجدیدپذیرها، هیدروژن، هسته ای و غیره را در نظر بگیرید و در سمت دیگر موضوعات اقتصادی، بین المللی و تکنولوژی و در نهایت اجماعی از سیاستگذاری ها در حوزه انرژی را می توان ترسیم کرد. در واقع می توانیم روی شخصیت مجله تمرکز کنیم که می خواهیم چگونه باشد.

عادلی در مورد سوژه آینده مجله گفت: یک بخشی در اجلاس داووس به بررسی موضوعات انرژی در دنیا می پردازد که می توانید برای شماره آینده روی نقطه نظرات مطرح شده از این اجلاس در مورد انرژی، مطالبی را برای اطلاع مخاطبین منتشر کنید.

فریدون اسعدی دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی و عضو شورای سیاستگذاری مجله نیز بیان کرد: کشور به لحاظ انرژی دچار بحرانی جدی است. همانطور که می دانیم بحران انرژی در کشور به گونه ای است که در زمستان گاز و در تابستان برق نداریم. با خاموشی ها مواجه هستیم. کسری های متعددی از گاز و برق در فصول مختلف سال وجود دارد. ناترازی گاز متحمل زیان صنایع شده است و هم اکنون پتروشیمی ها 17 میلیارد دلار متحمل هزینه برای کسری گاز شدند.

پیام

وی ادامه داد: یکی از دستورات اجرایی جهت تولید محتوای شماره های بعدی مجله می تواند موضوعات کسری گاز و خاموشی هایی باشد که به صنایع داده می شود تا بتوانند حداقل بخش خانگی را تامین کنند. باید بررسی کنیم دنیا برای مدیریت انرژی چه اقداماتی انجام داده است و در نهایت توجه به موضوع ناترازی گاز را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

·        پیگیری تامین خوراک پایدار واحدهای بلندینگ و تصفیه اول

در هفته ای که گذشت رئیس هیئت مدیره به همراه دبیرکل و رئیس کمیسیون روانکارهای خودرویی و صنعتی به همراه مشاور عالی هیئت مدیره در جلسه مهمی که با حضور دو تن از معاونین و مدیران وزارت صمت، نمایندگانی از چهار پالایشگاه روغن سازی به همراه نهادهای امنیتی از واجا و حفاظت اطلاعات سپاه حضور داشتند شرکت کردند و عرضه روغن پایه و اجرای ابلاغیه اخیر صفدری مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صمت را که به منظور تامین خوراک پایدار واحدهای بلندینگ و تصفیه اول ابلاغ شده است را مورد بحث و بررسی قرار دادند .

در این نشست پالایشگاه سپاهان در اجرای این مصوبه نظراتی داشت که منطبق با آرای سه پالایشگاه و همچنین اتحادیه نبود، اما با این حال ضمن تقدیر و تشکر اتحادیه از همکاری سه پالایشگاه روغن سازی دیگر، مقرر شد این مصوبه به دقت پیگیری شده و با مساعدت پالایشگاه سپاهان بتوان نگرانی‌های واحدهای روغنی و بلندینگ را در خصوص خوراک پایدار مرتفع نمود .

 

·        برگزاری جلسه با نهادهای امنیتی

همچنین پیرو جلسه روز یکشنبه در وزارت صمت، به منظور هم اندیشی بیشتر در خصوص تامین خوراک پایدار واحدهای بلندینگ و تصفیه اول، در آخرین روز هفته کاری دی ماه جلسه ای نیز با نهادهای امنیتی برگزار شد و آمار و ارقام های دقیقی که واحد پژوهش های اتحادیه جمع‌آوری کرده بود، ارائه گردید .

در این نشست سوالات و موضوعاتی توسط نهادهای امنیتی مطرح شد که به طور کامل بدانها پرداخته شد .

 

·        سوخت تقطیری و دستورالعمل ماده ۴۵

در نشست دیگر روز چهارشنبه بیست و هشتم دی ماه، رئیس و یکی از اعضای هیئت مدیره، دبیرکل و روابط عمومی اتحادیه با آقای پرهام فر سرپرست دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نشستی داشته و نگرانی های خود را درباره موضوعاتی چون سوخت تقطیری و دستورالعمل ماده ۴۵ مطرح کردند .

پیام

در این جلسه پرهام فر نکاتی را جهت ابهام زدایی و توسعه همکاری های متقابل یادآوری کردند و قول مساعد دادند از ظرفیت این نهاد در اجرای مصوبات قانونی بیش از پیش استفاده گردد .

 

·        جلسه هیئت مدیره مورخ سه شنبه بیست و هفتم دیماه

جلسه هیئت مدیره مورخ سه شنبه بیست و هفتم دیماه برگزار شد و بنا به گفته سخنگوی هیئت مدیره، بعضی از مصوبات که مربوط به دوره قبلی هیئت مدیره بود مورد بررسی، تاکید و تایید قرار گرفت . همچنین گزارشی از مجمع و دو مورد شکایت از روند برگزاری انتخابات مجمع مورد بررسی قرار گرفت .

 حسینی ادامه داد : صورتجلسه مجمع امضا شد و با توجه به جلسه ای که آقای معروف خانی با هیئت رئیسه اتاق داشتند مشکلی در این زمینه ایجاد نشده و هر دو مجمع توسط اتاق بازرگانی تصویب خواهد شد . همچنین در این جلسه اساسنامه جدید و تشکیل کمیته پایش عنوان شد که مقرر گردید کمیسیون پایش درهم ادغام شود و دبیرخانه جدید در آیین نامه بازنگری انجام داده و به سرعت این آیین نامه پایش مصوب شده تا استمرار عضویت اعضا مورد پایش قرار گیرد چرا که در پایش های قبلی تنها مرحله ورود اعضا مورد بررسی قرار می گرفت .

 

·        تحولات اخیر و نقش آن بر وضعیت اقتصادی کشور

در همین روز اعضای هیئت مدیره و تعدادی از روسای کمیسیون ها، پای سخنان دکتر محسن رنانی استاد دانشگاه نشستند که در خصوص تحولات اخیر و نقش آن بر وضعیت اقتصادی کشور سخنانی ایراد کردند.

پیام

رنانی در این جلسه مطالبی در خصوص عقلانیت و هوش بیان کردند و موضوعات روز کشور و عملکرد دولت های گذشته و تاثیر این عملکردها بر شرایط اقتصادی کشور را نقد و تحلیل نمودند و برای عبور از وضعیت فعلی کشور نیز پیشنهاداتی ارائه کردند.

پیام

این استاد اقتصاد دانشگاه همچنین افزود : قبل از نوشتن برنامه توسعه باید برنامه‌ای برای عبور از بحران‌های فعلی داشته باشیم و برنامه ای نیز برای تثبیت اقتصادی و وضعیت جاری کشور ارائه دهیم و پس از آن باید برای توسعه اندیشید .

 

·        بررسی بودجه 1402

 

مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه 1402 روز پنجشنبه بیست و نهم دی ماه، در دیدار با دبیرکل اتحادیه، پیشنهادهای بودجه ای اتحادیه اوپکس را جهت طرح در بودجه سال آینده مورد بررسی قرار دادند .

   

۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹
#امیر_عباس_امامی |
تعداد بازدید : ۳۸۴