امکان جایگزینی درآمد صنعت پتروشیمی با درآمدهای نفتی تا 5 سال آینده

امکان جایگزینی درآمد صنعت پتروشیمی با درآمدهای نفتی تا 5 سال آینده
حسن خسروجردی با بیان این که، صنایع نفت و پتروشیمی مکمل یکدیگر هستند، افتتاح پروژه ها و احداث پالایشگاه های جدید را مد نظر قرار داد وگفت: اگر قرار باشد دیگر خام فروشی نکنیم، با منابع موجود در صنعت پتروشیمی می توان به درآمدهای ارزی قابل توجهی در سطح درآمد صادرات نفت خام دست یافت.
رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: با توجه به پروژه های در دست اجرا، صنعت پتروشیمی ظرف پنج سال آینده می تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای صنعت نفت باشد.

حسن خسروجردی با بیان این که، صنایع نفت و پتروشیمی مکمل یکدیگر هستند، افتتاح پروژه ها و احداث پالایشگاه های جدید را مد نظر قرار داد و افزود: اگر قرار باشد دیگر خام فروشی نکنیم، با منابع موجود در صنعت پتروشیمی می توان به درآمدهای ارزی قابل توجهی در سطح درآمد صادرات نفت خام دست یافت.

وی با اشاره به این که، در حال حاضر بخش اعظمی از فعالیت ها در صنعت پتروشیمی توسط بخش خصوصی انجام می شود، گفت: با توجه به اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی، در حال حاضر ٩٠ درصد فعالیتها به بخش خصوصی واگذار شده است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی بر ارتقای سطح استانداردهای صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: با توجه به اهداف پیش روی سند چشم انداز ٢٠ ساله به منظور کسب رتبه اول پتروشیمی در منطقه، باید با تجدید نظر در استانداردهای موجود در صنعت پتروشیمی نسبت به ارتقای آنها اقدام شود.

وی در خصوص موانع و مشکلات پیش روی بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی به بحث خوراک و تامین مواد اولیه اشاره کرد و افزود: با توجه به نقش آفرینی بخش خصوصی در سالهای اخیر و وابستگی پروژه های این صنعت به یکدیگر، بیش از هر چیز نیازمند تامین نقدینگی هستیم.
۲۷ فروردین ۱۳۹۲ ۲۱:۲۸
تعداد بازدید : ۹۲۴