ارز نفتی از چرخه اقتصاد کشور خارج می شود

ارز نفتی از چرخه اقتصاد کشور خارج می شود
معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: ارز نفتی از چرخه اقتصاد کشور خارج می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا رحیمی صبح دیروز (چهارشنبه٢٨ فروردین) در آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: تحریم ها مانند سیلی عظیم جریان پیدا کردند که خوشبختانه با درایت متخصصان ، مسئولان و ملت شریف ایران، این سیل تبدیل به سدی برای آبیاری بهینه صنعت در کشور شد.

وی ادامه داد: ما با توجه به درخشش در عرصه های مختلف صنعت و همچنین توسعه تجهیزات صنعت نفت می توانیم به زودی شاهد خداحافظی ارز حاصل از صادرات نفت در عرصه اقتصاد باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: نمایشگاه امسال فرصت مناسبی است تا شرکت کنندگان خارجی دستاوردهای دانشمندان ایرانی را باوجود تحریم های گسترده نظاره کنند.

رحیمی افزود: آمریکا و هم پیمانانش بدانند که تحریم ها همواره ملت ایران و محورهای اقتصادی این مرز و بوم را قوی تر کرده است زیرا با مروری به موفقیت های چشمگیر شرکت های داخلی می توان این امور را به سادگی اثبات کنیم.

وی تصریح کرد: ایران با امنیت ترین ذخایر نفتی جهان را دارد زیرا کشورمان یک لیتر هم از این ذخایر را به کشورهای دیگر باج نمی دهد.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: در عرصه تولید بهینه اقتصادی، کشورمان به رغم تهدیدهای جهان استکبار به موفقیت های قابل اعتنایی دست یافته است.

رحیمی افزود: کشورهای استکباری به خیال خودشان فروش بنزین هواپیما به ایران را تحریم کردند، اما توانستیم در داخل کشور سوخت هواپیما تولید کرده و حتی به برخی کشورهای تحریم کننده بفروشیم.

وی ادامه داد : در سال ٩١ پنجه در پنجه قدرت‌های استکباری جهان انداختیم و با توجه به این تحریم ها توانستیم خود را با توکل به خدای متعال به قله‌های توسعه و رشد برسانیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سال گذشته موفق شدیم ٧٠ درصد ازاحتیاجات وزارت نفت را از طریق تولید داخلی تامین کنیم و در این دوران توانستیم پیوند ناگسستنی بین دانشگاه و وزارت نفت برقرار کنیم.

رحیمی گفت: در شرایط فعلی قصد داریم بین ٢٠٠ تا ٤٠٠ هزار نفر را استخدام کنیم و حقوق همه کارمندان را نیز ٢٥ درصد افزایش دهیم.

۲۹ فروردین ۱۳۹۲ ۰۰:۵۰
تعداد بازدید : ۸۵۶