واکنش رسانه‌های بین‌المللی به مذاکرات نفتی ایران و کره شمالی

واکنش رسانه‌های بین‌المللی به مذاکرات نفتی ایران و کره شمالی
خبر مذاکره ایران و کره شمالی در زمینه صادرات نفت بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی پیدا کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خبرگزاری فرانسه در این باره به نقل از رستم قاسمی وزیر نفت ایران نوشت: ایران در حال مذاکره با کره شمالی برای صادرات نفت خود است و امیدواریم که در این زمینه به توافق برسیم.

 

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: ایران در حال گفتگو با کره شمالی برای عرضه نفت به این کشور است. اقدامی که ممکن است باعث عمیق تر شدن شکاف بین غرب و این دو کشور شود.

 

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: این مذاکرات طی چند ماه گذشته از طریق یک شرکت واسطه دنبال شده است.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی یک هیئت به ریاست پائه هاک وزیر نفت کره شمالی هفته گذشته برای شرکت در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به ایران سفر کرد.

 

این روزنامه آمریکایی افزود: تعمیق مناسبات بین ایران و کره شمالی برای اقتصاد این دو کشور که با تحریمهای بین‌المللی مواجه هستند مفید خواهد بود.

 

شبکه خبری فاکس نیوز نیز در این باره گزارش داد، وزیر نفت ایران گفت: این کشور در حال بررسی صادرات نفت به کره شمالی به عنوان راهی برای ارتقای وضعیت اقتصادی خود است.

 

این شبکه افزود: یک توافق نفتی بین ایران و کره شمالی، این دو کشور را در تضاد عمیق با آمریکا و غرب قرار خواهد داد.

 

فاکس نیوز افزود: ایران و کره شمالی در ماه سپتامبر نیز یک توافقنامه همکاری در زمینه همکاری علمی و تکنولوژیکی امضا کردند. مقامات ایران و کره شمالی گفته اند که در رویارویی با قدرت‌های غربی در "یک سنگر" هستند.

 

شبکه خبری راشا تودی گزارش داد: تهران و پیونگ‌یانگ در حال گفتگو درباره صادرات احتمالی نفت ایران به کره شمالی هستند.

 

این شبکه روسی به نقل از قاسمی گزارش داد: کره شمالی متقاضی خرید نفت از ما شده و ما در حال مذاکره درباره مراحل کار هستیم و مشکلی با فروش نفت به آنها نداریم.

 

راشا تودی افزود: قرارداد نفتی تهران- پیونگ یانگ مناسبات بین دو کشور را توسعه خواهد داد. به نظر می‌رسد، پس از حدود یک دهه تلاشهای آمریکا برای منزوی کردن این دو کشور، آنها عملا به هم نزدیک شده اند.

 

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان گزارش داد: وزرای نفت ایران و کره شمالی مذاکراتی را در زمینه صادرات نفت ایران به کره شمالی انجام دادند.

 

پیشتر خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داده بود که کره شمالی هیاتی را به نمایشگاه انرژی در ایران اعزام کرده که نشان می‌دهد پیونگ یانگ خواهان برقراری روابط نزدیک با ایران است.

 

همچنین شبکه خبری العربیه و پایگاه خبری نهارنت لبنان در بخشهای خبری خود به پوشش این موضوع پرداختند.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۰:۰۳
تعداد بازدید : ۹۶۲