۳۵ کاتالیست صنعت نفت بومی‌سازی شد/ از تحریم کنندگان متشکریم

۳۵ کاتالیست صنعت نفت بومی‌سازی شد/ از تحریم کنندگان متشکریم
مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به بومی سازی کاتالیست‌های صنعت نفت و آمادگی برای تولید و صادرات گفت: از تحریم‌کنندگان متشکریم که به ما نشان دادند نقاط آسیب‌پذیر صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کجاست و هم‌اکنون در حال بازیابی خود هستیم.
صبح امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت قرارداد واگذاری حق استفاده از دانش فنی دو کاتالیست بومی شده به شرکت پتروشیمی لرستان با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

بیات در این مراسم با اشاره به اینکه دانش‌های فنی بومی شده نیاز داریم، گفت: هر سرمایه‌گذاری که علاقمند باشد می‌تواند با شرکت ملی صنایع پتروشیمی وارد مذاکره شده و اقدام به تولید و تجاری سازی این کاتالیست‌ها کند.

وی گفت: هم‌اکنون 35 مورد کاتالیست بومی شده در صنعت نفت وجود دارد که برخی از آن‌ها به مرحله تولید انبوه و تجاری سازی رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: به عنوان نمونه پتروشیمی بندرامام در حال تولید چند کاتالیست بومی شده است.

بیات گفت: هر سرمایه‌گذاری که تمایل داشته باشد می‌تواند با ما وارد مذاکره شده و حق تولید کاتالیست را ما به این سرمایه‌گذار می‌دهیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا بخش قابل توجهی از کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت نفت و گاز جهان را تولید کرده و صادر کند و حتی کمتر از قیمت رقبا در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

بیات در پایان با اشاره به تحریم صنعت نفت گفت: ما از تحریم‌کنندگان ممنون هستیم که به ما نشان دادند نقاط آسیب‌پذیر صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کجاست و هم‌اکنون در حال بازیابی خود هستیم.

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۰:۱۲
فارس |
تعداد بازدید : ۹۴۲