ایران بزرگترین صادرکننده نفت کوره جهان شد

ایران بزرگترین صادرکننده نفت کوره جهان شد
یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از صادرات و فروش دریایی بیش از 22 میلیارد لیتر نفت کوره توسط ایران خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت کوره مرغوب در سطح جهان است.
حسین آقایان در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات نفت کوره ایران، گفت: با بهره بردایر از طرح توسعه، بهینه سازی و بهبود فرآیند تولید در پالایشگاه های نفت با کاهش ظرفیت تولید نفت کوره، تولید فرآورده هایی با ارزش افزوده بیشتر همچون بنزین و گازوئیل افزایش می یابد.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در حال حاضر ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت کوره است، تصریح کرد: در پنج سال گذشته تاکنون بیش از 10 میلیارد لیتر نفت کوره مرغوب از ایران به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در شرایط فعلی به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا تقاضا برای خرید نفت کوره از ایران در سطح منطقه و حتی جهان بالا است، بیان کرد: با وجود کاهش ظرفیت تولید نفت کوره ایران اما بستر مناسبی به منظور افزایش سایر فرآورده های نفتی با استاندارد بالاتر همچون بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر گازوئیل، نفت سفید و نفتا (بنزین پایه) توسط ایران به کشورهای همسایه صادر می‌شود، درباره افزایش حجم فروش نفت کوره از طریق مراکز بانکرینگ در خلیج فارس، توضیح داد: با افزایش ظرفیت و توسعه پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و آبادان در حاشیه سواحل خلیج فارس علاوه بر مزیت جغرافیایی از ویژگی تولید و فروش سوخت مرغوب به کشتی‌های عبوری در خلیج فاسر برخوردار هستیم.

آقایان همچنین از فروش بیش از 12.5 میلیارد لیتر نفت کوره از طریق مراکز بانکرینگ در 5 سال گذشته تاکنون خبر داد و افزود: علاوه بر صادرات و بانکرینگ نفت کوره شرایط سوآپ این فرآورده نفتی از کشورهای مختلف همسایه وجود دارد.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۱:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۱۱۳