ادعایی عجیب در مورد انگیزه اصلی بن سلمان از توافق با ایران!

ادعایی عجیب در مورد انگیزه اصلی بن سلمان از توافق با ایران!
خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع موثق، مدعی شد که انگیزه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از توافق اخیر با ایران، محافظت از کشورش در برابر پیامدهای رویارویی احتمالی اسرائیل و ایران بوده است!شاهزاده عربستانی تلاش می‌کند تا از چشم‌انداز چند تریلیون دلاری‌اش برای متحول کردن عربستان سعودی و بازسازی اقتصاد، فرهنگ و جایگاه پادشاهی این کشور در جهان عرب محافظت کند و درنتیجه، احیای روابط با جمهوری اسلامی می‌تواند این کشور را از آسیب‌های حمله احتمالی اسرائیلی‌ها به ایران دور کند.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع موثق، مدعی شد که انگیزه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از توافق اخیر با ایران، محافظت از کشورش در برابر پیامدهای رویارویی احتمالی اسرائیل و ایران بوده است!

 

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، بلومبرگ در این گزارش افزود که شاهزاده عربستانی تلاش می‌کند تا از چشم‌انداز چند تریلیون دلاری‌اش برای متحول کردن عربستان سعودی و بازسازی اقتصاد، فرهنگ و جایگاه پادشاهی این کشور در جهان عرب محافظت کند و درنتیجه، احیای روابط با جمهوری اسلامی می‌تواند این کشور را از آسیب‌های حمله احتمالی اسرائیلی‌ها به ایران دور کند.

هشام الغنام، کارشناس روابط بین‌الملل در عربستان سعودی که طی شش سال گذشته در مذاکرات پنهانی با طرف‌های ایرانی‌ها حضور داشته است هم به بلومبرگ می‌گوید: پادشاهی کشور ما، پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را در دست دارد و خواهان تشدید تنش در منطقه نیست.

 

هشام الغنام همچنین گفت این توافق باید به‌عنوان یک بیمه‌نامه و راهی برای عربستان سعودی برای رساندن این پیام قوی به ایران باشد که هیچ آسیبی از طرف سعودی به ایران نخواهد رسید و در صورت حمله اسرائیل به ایران، عربستان درگیر آن نبوده است.

 

بر این اساس می توان گفت که سعودی ها پیش بینی می کنند طی ماه های آینده تنش میان ایران و اسرائیل افزایش یابد و حتی کار به رویارویی بکشد!

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۱۳۹