بازار محصولات پتروشیمی آشفته است ،مسئولان مدیریت کنند

بازار محصولات پتروشیمی آشفته است ،مسئولان مدیریت کنند
رئیس کمیته پتروشیمی مجلس با اشاره به لغو ممنوعیت صادرات برخی از محصول پتروشیمی گفت:برای مدیریت صادرات محصولات پتروشیمی باید یک سیاستگذاری دقیق صورت گیرد چرا که بازار پتروشیمی یک بازار آشفته ای است که انتظار داریم مسئولان با مدیریت بیشتری این بازار را کنترل کنند.

موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: صادرات محصولات پتروشیمی باید با اولویت نیاز کشور باشد به دلیل اینکه محصولات پتروشیمی در سایر بخش های اقتصادی کشور نیز اثر گذار است صادرات این محصولات بدون ارزیابی نیاز داخلی کشور امکان پذیر نیست.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: محصولات پتروشیمی باید در زمانی مجوز صادرات داشته باشند که ابتدا نیاز داخلی تامین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره لغو ممنوعیت صادراتی برخی ازمحصولات پتروشیمیکه اخیرا صادرات آن آزاد شده است نیز گفت: نیاز داخلی به محصول پتروشیمی بالا است و باید در این خصوص با احتیاط عمل کرد و بعد از تامین نیاز داخل مجوز صادرات دریافت کند.

وی گفت: لغو ممنوعیت صادراتی این محصول که توسط دفتر صادرات به گمرک های ابلاغ شده است موقتی است و تا زمانی که در داخل احساس نیاز نشود صادرات آن مجاز است.

حسینی صدر ضمن اینکه برای مدیریت صادرات پتروشیمی باید یک سیاستگذاری صورت گیرد، ادامه داد: در شرایطی که پتروشیمی ها از خوراک دولتی استفاده می کنند باید تابع سیاست گذاری های اقتصادی کشور باشند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: بازار پتروشیمی یک بازار آشفته ای است که انتظار داریم مسئولان با درایت بیشتری این بازار را کنترل کنند.

رئیس کمیته پتروشیمی مجلس درپاسخ به این سوال که چرا با وجود ارز آوری محصولات پتروشیمی، صادرات این محصولات همچنان متوقف است؟ افزود: صادرات باید به گونه ای مدیریت شود که بازار داخلی دچار التهاب نشود.

گفتی است، گمرک ایران اخیرا طی یک بخشنامه ای اعلام کرد که محصول پتروشیمی پلی پروپیلن از لیست کالاهای ممنوع صادراتی خارج و به لیست کالاهایی که می بایست برای صادرات آن مجوز اخذ شود ، اضافه شد./

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۰:۳۶
تعداد بازدید : ۹۲۵