دستیابی به فناوری انتقال فرآورده‌های نفتی از کشتی به کشتی

دستیابی به فناوری انتقال فرآورده‌های نفتی از کشتی به کشتی
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: دستیابی به فناوری انتقال فرآورده‌های نفتی از کشتی به کشتی توسط متخصصان داخلی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران محقق شد.
سیدپیروز موسوی در بوشهر اظهار داشت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با استفاده از توان متخصصان داخلی در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

وی افزود: این موفقیت‌ها ناشی از وجود نیروهای جوان متخصصی هستند که در رشته‌های مختلف موجب افتخار نظام اسلامی بوده‌اند.

موسوی در ارتباط با ساخت فناوری انتقال فرآورده‌های نفتی از کشتی به کشتی در شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار داشت: هوز لاستیکی 12 اینچ که به منظور انتقال فرآورده‌های نفتی از کشتی به کشتی و همچنین انتقال فرآورده از اسکله به کشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسط توانمندان داخلی ساخته شده و از جمله دستاوردهای مهم صنعت نفت در شرکت پایانه‌های نفتی ایران است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: فناوری ساخت این هوزها پیش از این در اختیار برخی شرکت‌های اروپایی، آسیای شرقی و آمریکایی بود که با همت و تلاش کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران، به روش مهندسی معکوس توسط صنعتگران داخلی طراحی و ساخته و در هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت رونمایی شد.

وی گفت: از پایان سال 1390 تاکنون 34 شاخه از هوز لاستیکی 12 اینچی تولید و در بخش‌های مختلف عملیات صادرات نفت خام در پایانه‌های نفتی ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

موسوی خاطرنشان کرد: با ساخت داخل این هوز لاستیکی علاوه بر قطع وابستگی به خارج، تولید سریع، تامین و تحویل به هنگام، ضمن رفع مشکلات عملیاتی، روند صادرات نفت خام و انتقال فرآورده‌های نفتی در دریا (کشتی به کشتی و اسکله به کشتی) بهبود یافته است.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۰:۴۱
فارس |
تعداد بازدید : ۹۸۰