بازگشت دسته جمعی پالایشگاه‌ها به بورس

بازگشت دسته جمعی پالایشگاه‌ها به بورس
مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نماد 6 پالایشگاه سه شنبه پس از ماه ها غیبت به تالار شیشه ای باز می گردند.
امیرحمزه مالمیر گفت: نماد 6 پالایشگاه سه شنبه پس از ماه ها غیبت به تالار شیشه ای بازخواهند گشت. مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار به برگزاری جلسه ای با مدیران و حسابرسان پالایشگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: اگر پالایشگاه ها تا ساعت 14 امروز اطلاعاتشان را به بازار ارائه کردند نمادشان فردا بازگشایی می شود.

وی با اشاره به اینکه 6 نماد پالایشگاهی به صورت یکجا در بورس و فرابورس بازگشایی خواهند شد تصریح کرد: این موضوع تنها به خود پالایشگاه ها و ارائه اطلاعاتشان باز می گردد. مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس در پاسخ به سئوالی مبنی بر میزان رشد قیمت این نمادها در روز اول بازگشایی گفت: با توجه به اینکه هر 6 نماد یکجا روانه بازار می شوند، بعید است که رشد قیمت نامتناسبی داشته باشند.

مالمیر با اشاره به اینکه دو نماد پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان در راستای ارائه اطلاعات مربوط به تعدیل مثبت بسته شدند افزود: این دو نماد هم به همراه سایرین فردا روانه بازار می شوند.

مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تاخیر به وجود آمده در بازگشایی این نمادها خاطرنشان کرد: دلیل عمده تاخیر عدم دریافت اطلاعات بود و حتی اگر در روز جاری هر کدام از این شرکت ها اطلاعاتشان را ارائه دهند منتظر بقیه نمی مانیم و نماد همان شرکت باز می شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات دریافتی تنها از نظر همخوانی بین مفروضات و اطلاعات اعلامی مورد مقایسه قرار می گیرد اظهار داشت: این امر به این معنی است که سازمان بورس مهر تاییدی بر اطلاعات نمی زند.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۰:۵۲
مهر |
تعداد بازدید : ۸۸۴