بخشنامه صدور محصولات پلیمری پتروشیمی به گمرگ ابلاغ شد

بخشنامه صدور محصولات پلیمری پتروشیمی به گمرگ ابلاغ شد
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجوز صادرات محصولات پلیمری پتروشیمی برای ٦ ماه نخست سال صادر و به گمرک ابلاغ شده است.
مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: پس از مصوبه کمیته تنظیم بازار برای صدور مجوز صادرات ٢ میلیون تن محصول پلیمری پتروشیمی در سال جاری،این کمیته مجوز برای یک میلیون تن محصول پلیمری را برای ٦ ماه نخست سال صادر و بخشنامه مربوطه به گمرک ایران ارسال شد.

ˈعلی محمد بساق زادهˈ افزود: چندین مجتمع پتروشیمی که افزون برتامین نیاز داخل ، محصول خود را در انبارها انباشته کرده بودند ، با این مجوز می توانند نسبت به صادرات اقدام کنند.

براساس گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت وانرژی، وی ادامه داد: مذاکره و رایزنی های فشرده با وزیر صنعت،معدن و تجارت منجربه صدور این مجوز شد و قرار شد تا این وزارتخانه نیازهای خود را در دوره های زمانی مشخص به شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کند تا نسبت به تامین این درخواست ها در موعد مقرر اقدام های لازم صورت پذیرد.

بساق زاده گفت: روند رو به رشد تولید در مجتمع های پتروشیمی درسال جاری همانند سال های قبل ادامه خواهد داشت و می توان بسیاری از نیازهای داخل را توسط شرکت های پتروشیمی داخلی تامین کرد.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی نیز چندی گفته بود ، در آخرین جلسه کمیته تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، وزارت صنعت، معدن و تجارت با صادرات ٢ میلیون تن فرآورده پلیمری در سال ٩٢ موافقت کرده است .

ˈمحمد زیار ˈ افزود: در این جلسه مقرر شد تا وزارت صنعت نیاز حوزه تولید را به صورت ماهانه تا پایان سال به شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کند ، همچنین درجلسه کمیته تنظیم بازار، حدود یک میلیون تن محصول افزون بر تامین نیاز داخل در ٦ ماه نخست سال مجوز صادرات دریافت کرد.

وی ادامه داد: نیاز کشور و میزان درخواست به صورت ماهانه به مجتمع های پتروشیمی اعلام خواهد شد و پیش بینی ما حاکی از آن است که نیاز برای صادرات بیش از این رقم خواهد بود.

عضو کمیته تنظیم بازار محصولات پتروشیمی گفت: میزان تولید فرآورده های پلیمری و شیمیایی در داخل کشور مطلوب است و با توجه به میزان تولید می توان برنامه ریزی های لازم را برای تامین نیاز داخل و صادرات به عمل آورد و امیدواریم با همکاری وزارت صنعت امسال بتوانیم سهم بیشتری در صادرات محصولات پتروشیمی در صادرات غیر نفتی کشور داشته باشیم.
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۳:۰۳
تعداد بازدید : ۹۱۴