اتاق بازرگانی نیازمند افرادی با منش مدیریتی است

اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی باید فعالانه به دنبال دفاع از حقوق و تامین منافع بخش خصوصی باشند و این مهم نیازمند حضور افرادی است که منش مدیریتی داشته باشند. سیدحمید حسینی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن تهران و رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان این مطلب افزود:  در این دوره از فعالیت اتاقهای بازرگانی باید تشکل محوری  در دستور کار قرار گیرد، به این معنا که نمایندگان حاضر در اتاق تنها کاریکاتور بخش خصوصی نباشند و از منافع اعضا و تشکل ها دفاع کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت های اقتصادی سالهای آتی کشور و پیاده سازی برنامه پنجم توسعه، اتاق بازرگانی هم اکنون نیازمند افرادی است که در راستای نقش آفرینی در اتاق بازرگانی گام برداشته و برای پیشبرد اهداف بخش خصوصی وقت بگذارند.
این عضو گروه تحول‌خواهان اظهارداشت:‌ لیست گروه رقیب ما نشان می‌دهد تنها برای حفظ قدرت تلاش می‌کنند اما ما اصلاً دنبال این‌گونه افراد نرفته‌ایم، ما یک گروهی هستیم که می‌خواهیم برای اعضای هیات نمایندگان فعالیت کنیم و به عبارتی اعضا را نمایندگی کنیم، نه این که آن‌ها را فراموش کنیم.
وی با بیان این‌که اتاق باید پوست بیندازد، افزود: این وظیفه اتاق‌های نسل اول بوده که با دولت تعامل داشته باشند در حالی که در حال حاضر دولت دارد از اقتصاد بیرون می‌رود و ما باید به دنبال افرادی باشیم که بتوانند شبکه‌سازی کنند و شبکه‌هایی هم در روابط خارجی ایجاد شود.
حسینی اضافه کرد:‌ مثلا اکنون اتاق یک اقدامی کرد و با اتاق‌های مشترک قدمی در این راه برداشت اما در این کار نیز باز هم به دنبال اقتدار بوده‌اند. در حالی که آدم‌های اقتداگرا برای این دوره اتاق سم هستند.
وی با اشاره به قصد گروه تحول‌خواهان برای ائتلاف، تصریح کرد: هر چند که ما خیلی سعی کردیم تا ائتلاف کنیم اما چون احساس کردیم ممکن است این ائتلاف برای حفظ اقتدار باشد، آن را نپذیرفتیم.
وی یادآور شد: علامت متمایز گروه تحول‌خواهان با گروه‌های دیگر در این است که اعضای آن در جلسات فعلی اتاق تهران حضور فعالی داشته‌اند، در حالی که در لیست رقیب ما کسانی هستند که در جلسات اتاق حاضر نمی‌شدند اما مجدد ثبت نام کرده‌اند.
سیدحمید حسینی با بیان اینکه ‌باید اتاق بازرگانی بتواند در شبکه های داخلی وبین المللی فعال شود، افزود: ‌به نظر می رسد با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور، اتاق نیازمند افرادی فعال است که تمام انر‍ژی خود رابرای اتاق مصروف کنند .
به اعتقاد رییس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت ، گاز و پتروشیمی ، خواستاران تحول یک جریان روشنفکری هستند حفظ وضع موجود را به نفع اتاق نمی داند و در پی مشارکت دادن افراد متخصص و جوان در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی است .
۱۶ فروردین ۱۳۹۰ ۱۰:۲۰
جهان اقتصاد |
تعداد بازدید : ۱,۳۸۴