آغاز معاملات فرآورده های نفتی در بورس انرژی/ عرضه سوخت جت و نفت کوره در بورس انرژی

آغاز معاملات فرآورده های نفتی در بورس انرژی/ عرضه سوخت جت و نفت کوره در بورس انرژی
مدیرعامل بورس انرژی، از ورود فرآورده های نفتی مانند سوخت جت و نفت کوره صادراتی به بورس انرژی خبر داد و گفت: موضوع ورود فرآورده های نفتی به بورس انرژی در هیات پذیرش مطرح و با آن موافقت شد.
شاپور محمدی در مراسم هم اندیشی صندوق پیمانکاران، سازندگان و مهندسین مشاور صنایع احداث و انرژی گفت ظرف یک سالی که از راه اندازی بورس انرژی می گذرد، معاملات برق، زغال سنگ و قطران در این بورس انجام شده استو با تصویب هیات پذیرش، از این پس فرآورده های نفتی شامل سوخت جت، نفتای سنگین و سبک، نفت آیزوماکس و گازوئیل آیزوماکس، نفت کوره صادراتی، پروپان و بوتان نیز می توانند در بورس انرژی معامله شوند.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت هایی برای معامله بعضی فرآورده های نفتی از جمله بنزین، گازوئیل و نفت سفید وجود دارد؛ چرا که این فرآورده ها مشمول یک سری مقررات هستند و فعلا بورس انرژی و پالایشگاه ها نمی توانند در این حوزه ورود کنند.

محمدی یادآور شد :یکی از عواملی که مانع از انجام معاملات انرژی می شود ، تخصیص یارانه ها به حامل های انرژی است و در روندی که کشور برای بحث قیمت گذاری حامل های انرژی پیش گرفته است، انتظار می رود قیمت انرژی به سرعت به سمت منطقی شدن حرکت کند.
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۳:۰۸
باشگاه خبرنگاران |
تعداد بازدید : ۹۱۵