کشف هوایی نفت در مرزها

کشف هوایی نفت در مرزها
تیم دانشجویی دانشگاه آزاد قزوین هواپیمای بدون سرنشین با وزن 18 کیلوگرم با هدف بازرسی خطوط لوله نفت و گاز، کشف و اکتشاف نفت و گاز در مرزها طراحی کرد.

به گزارش پانا نیوز به نقل از مهر، هواپیمای بدون سرنشین آفر از سوی پژوهشگران دانشگاه آزاد قزوین طراحی و ساخته شده است. این هواپیما به مدت 50 دقیقه قادر به پرواز در ارتفاع 770 متر به صورت اتوپایلوت (خلبان خودکار) است.

هواپیمای بدون سرنشین آفر ادر به فیلمبرداری و عکسبرداری است و به صورت آفلاین و آنلاین فیلم و عکس را ارسال می‌کند. از این هواپیما می‌توان برای بازرسی خطوط لوله نفت و گاز، کشف و اکتشاف در مرزها و مقاصد نظامی استفاده کرد.

این هواپیما 18 کیلوگرم وزن دارد و بدنه آن از کامپوزیت و چوب ساخته شده است.

این هواپیما با همکاری پیام خلج، محمد سعاتمند، علی پور حسین، رضا کاسی پور، علیرضا ململی، جمال صالحی، ابوذر فلاح، محیا لطفیان، پارسا ملک پور، محمد آرمون، وحید چمرلو طراحی و ساخته شده است.

 کشف هوایی                      



این هواپیما در سومین دوره مسابقات هوافضا دانشگاه صنعتی شریف که به میزبانی پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف در فرودگاه آبیک برگزار شد، مقام دوم را کسب کرد.

این دوره از مسابقات در سال 91 با ثبت نام 96 تیم آغاز به کار کرد و بعد از ارائه طرح توجیهی 65 تیم برای طراحی و ساخت هواپیما پذیرفته شدند و در نهایت 16 تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

مرحله نهایی این دوره از مسابقات به میزبانی تیم هایی از دانشگاه های صنعتی شریف، شهید چمران اهواز، دانشگاه مالک اشتر، نوشیروانی بابل، بوشهر و دانشگاه های آزاد رودهن، کرج، علوم تحقیقات تهران، شهر ری، نجف آباد در این مسابقات حضور داشتند.

تیم "شبح" از دانشگاه شهید چمران اهواز در این مسابقات موفق به کسب مقام نخست و تیم "متین" از دانشگاه بوشهر مقام سوم را کسب کرد.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۳:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۰۹۳