شرط جدید پتروشیمی برای مشارکت با خارجی‌ها//ظرفیت تولید پتروشیمی به 60 میلیون تن رسید

شرط جدید پتروشیمی برای مشارکت با خارجی‌ها//ظرفیت تولید پتروشیمی به 60 میلیون تن رسید
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در شرایط تحریم صنعت پتروشیمی ایران با کشورهای دوستی که از محدودیت‌ها کمتر تبعیت کنند همکاری بیشتری می‌کند، اعلام کرد: امسال ظرفیت تولید پتروشیمی از مرز 60 میلیون تن عبور می‌کند.
رمضان اولادی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یک مزیت نسبی و قطعی برای اقتصاد کشور است، گفت: سال گذشته ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی به 57 میلیون تن رسید.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در شرایط فعلی 24 درصد از ظرفیت تولید پتروشیمی خاورمیانه و حدود 2.4 درصد ظرفیت جهانی تولید این محصولات در اختیار ایران قرار دارد، بیان کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی نقش پتروشیمی‌ها پر رنگ تر شده است.

وی یا یادآوری اینکه در شرایط تحریم صنعت پتروشیمی ایران با کشورهای دوستی که از محدودیت‌ها کمتر تبعیت کنند همکاری بیشتری می‌کند، تبیین کرد: راه اندازی بزرگترین خط لوله انتقال اتیلن به صنعت پتروشیمی ایران اعتبار بیشتری بخشیده است.

اولادی در ادامه با اشاره به موافقت هیات دولت با برگزاری دهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران، تاکید کرد: تاکنون حضور 36 شرکت بین‌المللی از 20 کشور جهان برای مشارکت در این گردهمایی صنعت پتروشیمی قطعی شده است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به انجام 55 سخنرانی در حاشیه برگزاری این گردهمایی در دو سالن مجزا، گفت: شرکت‌های خارجی در زمینه‌های مختلف پتروشیمی همچون تکنولوژی، سرمایه‌گذاری، بازاریابی و تجارت حضور می یابند.
وی تصریح کرد: تحولات بازار انرژی، نرخ خوراک و عواملی تولیدی در شکوفایی صنعت پتروشیمی تاثیرگذار است.

اولادی با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده پتروشیمی در سال گذشته 57 میلیون تن است، گفت: در ابتدای سالجاری با بهره برداری از طرح های جدید، ظرفیت نصب شده به مرز 60 میلیون تن رسید.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سهم صادرات غیر نفتی را 35.7 درصد اعلام کرد و افزود: سهم تولید محصولات پتروشیمی در خاورمیانه 24.5 درصد و در جهان 2.4 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تعامل و تبادل اطلاعات با شرکت های داخلی و خارجی، تحولات بازار انرژی، تکنولوژی و سرمایه گذاری زمینه ای برای رسیدن به مقیاس جهانی کمک کند.

اولادی اضافه کرد: در آستانه پنجاهمین سالگرد شرکت ملی پتروشیمی با توجه به شرایطی که در بازارهای بین المللی است، برگزاری چنین همایشی می تواند به پویایی و ایجاد رضایت در بازارهای جهاین کمک کند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در این همایش 55 مقاله برای سخنرانی انتخاب شده است، تصریح کرد: برای نخستین بار بخاطر کثرت شرکت کنندگان و تعداد سخنرانان، این همایش به طور همزمان در دو سالن برگزار می شود.

وی رویکرد زنجیره ارزش افزوده در پتروشیمی، معرفی قطب های شبکه پتروشیمی، بکارگیری فناوری صنعت پیشرفته، بهینه سازی واحدهای نوآوری پتروشیمی، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی را از محورهای این همایش یاد کرد.

اولادی تاکید کرد: حدود 36 شرکت خارجی و 21 شرکت داخلی در این همایش شرکت می کنند، پیش بینی می شود در همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) نزدیک به 20 کشور خارجی حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش 7 کارگروه تخصصی برگزار می شود، همچنین برای شرکت کنندگان در این همایش تور تهرانگردی و بازدید از منطقه عسلویه پیش بینی شده است.

اولادی اظهار داشت: با توجه به محدودیت ها و تحریم های بین المللی اعمال شده IPF با معرفی قطب ها و پارک های پتروشیمی با رویکرد تکمیل زنجیره محصولات، به معرفی فرصت های سرمایه گذاری می پردازد که می تواند همکاری های داخلی و بین المللی را ارتقاء بخشد.

این حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، فرصت سازی از تحریم ها مبتنی بر دانش و استعدادهای داخلی و توسعه همکاری با کشورهای دولت برای مقابله با فشارهای اقتصادی است.

گفتنی است؛ دهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران (IPF) در روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه در سالن های همایش های صدا و سیما برگزار می شود./
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۰:۳۳
مهر |
تعداد بازدید : ۹۵۸