تیرماه؛ آخرین مهلت ثبت مشخصات انبارهای دولتی و خصوصی در سامانه انبارها

تیرماه؛ آخرین مهلت ثبت مشخصات انبارهای دولتی و خصوصی در سامانه انبارها
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز آخرین مهلت ثبت مشخصات انبارهای دولتی و خصوصی در سامانه انبارها را ابتدای تیرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: سامانه جامع انبارها با هدف صدور الکترونیکی بارنامه و قبض انبار، کنترل و پیشگیری از تحویل، نگهداری و حمل کالاهای قاچاق، جعل و تقلبی و مدیریت دولت بر موجودی کالاها در انبارها برای تنظیم واردات بازار در دست تهیه است.
مهدی ابویی در گفتگو با مهر گفت: بخش‌های خصوصی و دولتی تا ابتدای تیرماه سال جاری برای ثبت و معرفی مشخصات انبارهای تحت پوشش خود در سامانه جامع انبارها از طریق درگاه اطلاعات و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی اینترنتی www.behinyab.ir، بخش بنگاه‌ها، فرصت دارند.

معاون پیشگیری و هماهنگی امور سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: لازم است تمامی صاحبان بخش خصوصی انبار نگهداری کالاها در مهلت مقرر ضمن معرفی و ثبت مشخصات در سامانه جامع اقدام به نصب سیستم سخت افزاری و نرم افزاری این سامانه کنند.

وی اظهارداشت: تاکنون صاحبان بیش از 70 هزار انبار نگهداری کالا اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی مشخصات انبارهای خود را در این سامانه وارد کرده‌اند.

به گفته ابویی سامانه جامع انبارها با هدف صدور الکترونیکی بارنامه و قبض انبار، کنترل و پیشگیری از تحویل، نگهداری و حمل کالاهای قاچاق، جعل و تقلبی و همچنین مدیریت دولت بر موجودی کالاها در انبارها برای تنظیم واردات بازار در دست تهیه است.

معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: در مرحله اول تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی نظیر شرکت بازرگانی دولتی و ادارات پشتیبانی امور دام و مدیریت انبارهای عمومی حداکثر تا ابتدای خردادماه سال جاری ضمن معرفی و ثبت مشخصات انبارهای خود در این سامانه با نصب و راه‌اندازی سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سامانه جامع انبارها در تمامی انبارهای تحت پوشش، نسبت به صدور الکترونیکی قبض انبار اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی‌که صاحبان انباری اعم از دولتی و خصوصی تا پایان مهلت مقرر نسبت به معرفی و ثبت مشخصات خود اقدام نکنند، هیچ‌گونه کالایی به مقصد این انبارها بارگیری و حمل نخواهد شد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۰:۳۸
تعداد بازدید : ۹۸۳