فروش سوخت به شرکت‌های بانکرینگ‌کننده با 35 درصد تخفیف

فروش سوخت به شرکت‌های بانکرینگ‌کننده با 35 درصد تخفیف
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بالا بودن قیمت فروش سوخت به شرکت‌های بانکرینگ کننده را رد و اعلام کرد:‌ سوخت مورد نیاز این شرکت‌ها با حداقل 35 درصد تخفیف به آن‌ها تحویل داده می‌شود.
محمدرضا مظلومی در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا یکی از دلایل کاهش حجم عملیات بانکرینگ بالا بودن قیمت سوخت تحویلی به شرکت‌های بانکرینگ‌کننده است، گفت: معمولا بر نرخ فوب خلیج فارس و با توجه به کشش و تقاضا برای سوخت دریایی تخفیفی به شرکت‌های بانکرینگ‌کننده داده می‌شود که گاهی این تخفیف به حداقل 35 درصد می رسد.

وی فروش سوخت به شرکت‌های بانکرینگ‌کننده با قیمت صادراتی و بالاتر از آن را رد کرد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اذعان به این که چشم انداز صنعت بانکرینگ‌ در سال گذشته عملیاتی نشد گفت: حجم بانکرینگ در سال 91 حدود 10 تا 15 درصد کمتر از برنامه تدوین شده بود که این امر به شرایط تحمیل شده به کشور مربوط می‌شد.

مظلومی با اشاره به این‌که کشتی های خارجی برای ورود به آب‌های کشور در گذشته دچار مشکل شده بودند ابراز امیدواری کرد که امسال با برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شده است ارقام پیش بینی شده برای عملیات بانکرینگ محقق شود.

وی حجم عملیات بانکرینگ در سال 91 را 1.8 میلیارد لیتر اعلام کرد و گفت:‌از این رقم 1.7 میلیارد لیتر آن مربوط به نفت کوره و 128 میلیون لیتر آن مربوط به گازوئیل بوده است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مورد درآمد حاصل از عملیات بانکرینگ درسال گذشته گفت: در سال 91، 1.4 میلیارد دلار درآمدزایی از صنعت بانکرینگ حاصل شد.
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۹:۱۴
تعداد بازدید : ۹۵۴