ساخت 70 واحد پتروشیمی در سراسر کشور

ساخت 70 واحد پتروشیمی در سراسر کشور
وزیر نفت از پیگیری عملیات اجرایی به منظور ساخت 70 واحد پتروشیمی در سراسر کشور خبر داد و گفت: به این ترتیب ایران به یکی از کشورهای مهم صادرکننده مواد پتروشیمی تبدیل خواهد شد.
 رستم قاسمی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمنان بر ضد جمهوری اسلامی اظهار کرد: غرب گمان می‌کرد این تحریم‌ها فلج‌کننده هستند اما در محاسبات خود نیروی معنوی ایمان ملت ایران را در نظر نگرفته بود.

وی افزود: امروز بسیاری از کشورها به اقتدار جمهوری اسلامی معترف هستند زیرا ایران در مقابل همه کشورهای زورگو ایستادگی می‌کند.

وزیر نفت با بیان اینکه مستکبران خواسته‌هایی دارند که ایران در مقابل آنها مقاومت می‌کند عنوان داشت: در سال جاری هم با توجه به ضرورت تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی امیدواریم مشکلات سال گذشته به تدریج کمتر شده و دولتی با ثبات پس از انتخابات در ایران حاکم شود و معضلات معیشتی را به تدریج حل کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برای هدایت کشور در مسیر مستقیم همواره در سخت‌ترین شرایط پیشگام بوده‌اند؛ کسانی که در خارج و داخل کشور گمان می‌کنند می‌توانند با پیاده شدن از کشتی انقلاب به ادامه مسیر بپردازند، بدانند که اشتباه می‌کنند زیرا خروج از کشتی امن انقلاب به معنای غرق شدن خواهد بود.

قاسمی با اشاره به وابستگی صنعت نفت ایران در گذشته به شرکت‌های بین‌المللی گفت: پس از تحریم‌ها موفق شدیم بسیاری از وابستگی‌ها را رفع کرده و خودکفا شویم.

وزیر نفت از پیگیری عملیات اجرایی به منظور ساخت 70 واحد پتروشیمی در سراسر کشور خبر داد و بیان داشت: با احداث این واحدها، ایران به یکی از کشورهای مهم صادرکننده مواد پتروشیمی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه ستون دین و حکومت اسلامی است خاطرنشان کرد: ملت ایران تا زمانی که به این ریسمان محکم چنگ زده و حول این شمع فروزان بگردند در امان خواهند بود.

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۹:۲۴
خبرگزاری فارس |
تعداد بازدید : ۹۴۶