باهدف تشکیل ٣ هاب پتروشیمی در چابهار، سرخس و لاوان: وزارت نفت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی طرح های پتروشیمی حمایت می کند

باهدف تشکیل ٣ هاب پتروشیمی در چابهار، سرخس و لاوان: وزارت نفت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی طرح های پتروشیمی حمایت می کند
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی طرح های صنعت پتروشیمی ایران مورد حمایت وزارت نفت قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: سرمایه گذاران در پروژه ها و طرح های توسعه ای پتروشیمی از مشوق ها و حمایت های وزارت نفت بهره مند خواهند شد.

مهندس عبدالحسین بیات افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی که قصد سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی ایران را داشته باشند حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری و مساعدت با هدف توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در این صنعت ارزش آفرین است.

بیات ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده و در صورت تامین مالی پروژه ها و کمک بانک ها تا پایان برنامه پنجم توسعه هدف گذاری برای رسیدن به تولید ١٠٠ میلیون تن محقق خواهد شد.

وی گفت: به غیر از هاب های جدید چابهار،لاوان و سرخس ٢٠ طرح جدید پتروشیمی برنامه ریزی شده و در دست اقدام هستند که با مشارکت و سرمایه گذاری های جدید عملیاتی خواهند شد.

وی ادامه داد: افزون بر بخش بالادستی صنعت پتروشیمی ، در بخش میان دستی و نیز صنایع تکمیلی پروژه های زیادی در کشور وجود دارند که با تامین مالی و حضور فعال بخش خصوصی می توانند زمینه را برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بالا مهیا کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که صنعت پتروشیمی نیازمند حمایت بانک مرکزی است، گفت: این صنعت به همکاری و مساعدت سیستم بانکی کشور برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود نیازمند است و بانک های ایرانی می توانند مشارکت بیشتری در تامین مالی طرح های پتروشیمی داشته باشند.

وی افزود: امروز صنعت پتروشیمی ایران نقش غیر قابل انکاری در اقتصاد کشور دارد و همزمان با تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز عملکرد قابل قبولی را در چند سال گذشته داشته ایم و در صورتی که بخش های میان دستی و تکمیلی نیز توسعه متوازنی داشته باشند ایران به عنوان یک قطب بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه می تواند در عرصه بین المللی نیز حضوری پررنگ تر داشته باشد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: امروز صنعت پتروشیمی ایران طیف گسترده ای از فعالیت را در بر می گیرد و در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با سرمایه گذاری و توسعه طرح های پتروشیمی می توانیم به بسیاری از برنامه های خود دست یابیم.
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۹:۳۱
تعداد بازدید : ۹۹۹