افزایش قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها قطعی شد

افزایش قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها قطعی شد
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از قطعی بودن افزایش قیمت خوراک گاز واحدهای پتروشیمی خبر داد و گفت: قیمت خوراک مایع واحدهای پتروشیمی بدون تغییر و ثابت است.
 

 

رمضان اولادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در سال جاری قطعی است، گفت: پیشنهاد‌های مختلفی در خصوص قیمت خوراک مطرح شد.

مدیربرنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: پس از جلساتی که با وزارت نفت داشتیم و قیمت‌های مختلفی برای خوراک گاز پتروشیمی‌ها ارائه شد که این قیمت‌ها از 11 سنت تا 17 سنت در ازای هر مترمکعب خوراک گاز است.

وی تصریح کرد: این پیشنهاد قیمت هم اکنون در اختیار دولت است و پس از تصویب مشخص می‌شود که قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها از 70 تومانی که هم اکنون در یافت می‌کنند، چه مقدار افزایش می‌یابد.

اولادی گفت: همان‌طور که اشاره شد قیمت پیشنهادی ما به صورت دلاری است و دولت باید تصمیم بگیرد که نرخ تسعیر ارز مبادله‌ای یا آزاد باشد.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: مباحث کارشناسی مختلفی برای تعیین قیمت خوراک پتروشیمی مطرح شد، تا این افزایش قیمت منجر به ضرر دهی پتروشیمی‌ها نشود و بحث رقابت پذیری نیز پابرجا بماند.

وی گفت: با قیمت‌هایی جدیدی که برای خوراک گاز مطرح شده است سود منطقی پتروشیمی‌های خصوصی دیده شده است و این افزایش قیمت هرگز منجر به ضرر دهی و یا زیان مجتمع‌های خصوصی نخواهد شد.

اولادی افزود: این افزایش قیمت تنها برای خوراک گاز است خوراک مایع واحدهای پتروشیمی ثابت و بدون تغییر خواهند ماند.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۸:۴۷
تعداد بازدید : ۹۲۴