دولت با واگذاری هلدینگ خلیج فارس دست به حراج بیت‌المال زده است

دولت با واگذاری هلدینگ خلیج فارس دست به حراج بیت‌المال زده است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه فروش سهم هلدینگ خلیج فارس از سوی دولت برای تسویه بدهی خود غیر‌قانونی بوده است،گفت: شیوه عمل دولت در خصوص واگذاری هلدینگ خلیج فارس حراج بیت‌المال است.

غلامعلی جعف‍ر‌زاده‌ایمن‌‌آبادی با تأکید بر اینکه دولت باید دست از حراج بیت‌المال بردارد و به قانون پایبند باشد، افزود: به تاراج گذاشتن اموال بیت‌المال و رد دیون با این اموال امری غیر قانونی است که دولت باید پاسخ‌گو باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گفته های دولت در خصوص فروش هلدینگ خلیج فارس و تابعیت آن با عرضه و تقاضا، گفت: باید دید کدام عرضه و تقاضا در خصوص واگذاری هلدینگ فوق به بخش خصوصی مدنظر دولت است و اگر گفته مسئولان دولتی را قبول کنیم متأسفانه یعنی در واقع هیچ کشف قیمتی وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه فروش سهم هلدینگ خلیج فارس از سوی دولت برای تسویه بدهی خود غیر‌قانونی بوده، گفت: شیوه عمل دولت در خصوص واگذاری هلدینگ خلیج فارس حراج بیت‌المال است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب که منابع هزینه ای هلدینگ خلیج‌فارس مشخص نشده است، افزود: مشخص نکردن منابع هزینه ای از جمله کار‌هایی است که دولت در آن زیر‌آبی رفته است.

وی با بیان اینکه دولت این وسط خود را همه کاره می‌داند، تصریح کرد: متأسفانه تیم اقتصادی دولت حتی با الفبای اقتصاد نیز آشنا نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه تخلفات دولت توسط گزارش دیوان محاسبات به خوبی مشهود است، گفت: حضور وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس برای دفاع از امر غیر قانونی فروش هلدینگ خلیج فارس نشان لشکر کشی دولت برای اثبات سخنان بیهوده خود است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، یادآور شد: هر چه بررسی اقدامات دولت جزیی تر می شود اقدامات دور از اخلاق وی بیشتر نمود می‌کند که امید است با آمدن دولت بعدی این مشکلات دیگر وجود نداشته باشد.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۱:۳۶
خبرگزاری خانه ملت |
تعداد بازدید : ۹۷۱