خرید خوراک به قیمت ۹۵٪فوب خلیج فارس معافیت از واریز ۲۶ درصد درآمد ایجاد می‌کند

خرید خوراک به قیمت ۹۵٪فوب خلیج فارس معافیت از واریز ۲۶ درصد درآمد ایجاد می‌کند
معاون معاونت نظارت راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور گفت: پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی بخش خصوصی که همچون دولتی ها از خوراک ارزان ۱۷ دلار استفاده می کنند باید براساس حکم قانون برنامه ۲۶ درصد از درآمد صادراتشان خود را به صندوق توسعه ملی واریز کنند.

رحیم ممبینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: هرگاه بخش غیر دولتی خوراک مورد نیازش را با ۹۵ درصد فوب خلیج فارس خرید کرد احتیاجی نیست تا ۲۶ درصد از سهمش را به صندوق توسعه ملی پرداخت کند.
معاون معاونت نظارت راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور افزود: بخش غیر دولتی با توجه به اینکه از خوراک با نرخ دولتی استفاده می کند نباید نگران باشد اتفاقا نگرانی اینجاست که مجتمع های پتروشیمی غیر دولتی که از خوراک با قیمت دولتی استفاده می کنند سهم ۲۶ درصدی خود را پرداخت نکنند.
وی افزود: اتفاقاً کمیسیون تلفیق هنگام بررسی این قسمت از لایحه پیشنهاد حذف پرداخت سهم ۲۶ درصدی را مطرح کرده بود که منجر به افزایش چند برابری قیمت سهام پتروشیمی ها در بورس شد اما با مصوبه نهایی مجلس قیمت سهام به سمت تعادل پیش می رود و این عادلانه است.
ممبینی همچنین در خصوص هدفمند سازی یارانه ها و سناریو نهایی گفت: مباحث مربوط به هدفمند سازی بهتر است که هنگام طرح در صحن مورد بحث قرار گیرد و صحبت درباره آن در حال حاضر به صلاح نیست.
معاون معاونت نظارت راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور همچنین در خصوص روند بررسی بودجه در صحن علنی مجلس گفت: از بابت بررسی بودجه دو نگرانی داریم و آن اینکه مصارف قطعی در بودجه تعریف شود اما در مقابلش درآمد قطعی نباشد و مصارف از اتقان بیافتد.
وی به نگرانی دیگری اشاره کرد و گفت: در ارتباط با گذاشتن ردیف های جدید در بودجه نگران هستیم چرا که گذاشتن ردیف یعنی توسعه تشکیلات و بزرگ شدن دولت و خلق هزینه های جدید که امیدواریم در ادامه روند بررسی بودجه نسبت به این موضوع توجه شود.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۱:۴۲
تعداد بازدید : ۹۲۸