عضویت ایران در باشگاه صادرکنندگان گاز مایع

عضویت ایران در باشگاه صادرکنندگان گاز مایع
تولید روزانه 6 هزار تن گاز مایع که هزار تن بیش از میزان مصرف داخلی است، می‎تواند ایران را به جمع صادرکنندگان LPG در جهان پیوند دهد.
محسن خجسته‌مهر با اشاره به خودکفایی ایران در تولید گاز مایع موردنیاز کشور، از آغاز صادرات این محصول نفتی خبر داد و گفت: امسال توزیع و عرضه گاز مایع به‌نسبت سال گذشته، 10 برابر می‌شود.

وی درباره جزئیات طرح افزایش سهم LPG در سبد سوخت خودروها، با بیان اینکه این هزار تن ظرفیت مازاد LPG می‌تواند علاوه بر تأمین سوخت بیشتر ناوگان حمل و نقل، به برخی از کشورهای متقاضی هم صادر شود، افزود: برای افزایش توزیع و عرضه این حامل انرژی در سال جاری، ساخت حدود 50 جایگاه جدید LPG در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت با تأکید بر اینکه ساخت و توزیع گازمایع با اولویت مراکز تولید این فرآورده نفتی انجام خواهد شد، اظهارداشت: مصرف گاز مایع در مقایسه با CNG در ناوگان حمل و نقل کشور از راندمان بالاتری برخوردار است؛ از این رو توزیع این فرآورده نفتی با استقبال خودروسواران روبه‌رو خواهد شد.

خجسته‌مهر در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی برای صادرات دریایی و زمینی گاز مایع، یادآور شد: از اسفند ماه سال گذشته، با بهره‌برداری از مجتمع بنزینی RFCC پالایشگاه شازند، علاوه‍بر توقف واردات گاز مایع، ایران به یکی از کشورهای صادرکننده این فرآورده نفتی تبدیل شده است.
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۱:۴۵
برنا |
تعداد بازدید : ۱,۰۵۸