چابهار قطب پتروشیمی کشور می‌شود

چابهار قطب پتروشیمی کشور می‌شود
وزیر نفت گفت: به‌ زودی مسیر تحریم عوض خواهد شد و چابهار هاب و قطب پتروشیمی کشور می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار، رستم قاسمی در مراسم افتتاحیه دهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی اظهار داشت: سختی‌ها را برای رسیدن به افقی روشن‌تر پشت سر می‌گذاریم و دنیا نیز برایش قابل قبول نیست که از کشوری با منابع مطمئن انرژی چشم پوشی کند، از این رو مسیر تحریم به‌زودی عوض خواهد شد.
وی افزود: برای آینده صنعت پتروشیمی کشور برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته که در آن ایجاد هاب‌های جدید پتروشیمی در اولویت قرار دارد.

وزیر نفت از ایجاد هاب‌ جدید پتروشیمی در منطقه چابهار خبر داد و گفت: چابهار منطقه آزاد تجاری است، از طرفی با وجود امکان صادرات از طریق دریای عمان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اتصال ریلی چابهار به آسیای میانه و همچنین انتقال خوراک گاز از طریق خط لوله صلح به منطقه چابهار، این منطقه از مزایای بسیاری برای تبدیل شدن به هاب پتروشیمی کشور برخوردار است.

این مسئول صنعت پتروشیمی را پرسودترین صنعت ایران برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدون هیچ محدودیتی می‌توانند به صورت مشارکتی یا مستقل در هاب‌های جدید پتروشیمی ایران سرمایه‌گذاری کنند.

قاسمی با بیان اینکه به‌دنبال دستیابی ظرفیت بیش از 100 میلیون تن در صنعت پتروشیمی کشور هستیم، اذعان داشت: آمادگی داریم که بسترهای مطمئن سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران را ضمانت کنیم.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۱:۴۸
تعداد بازدید : ۹۲۰