پیگیری صادرات گاز به ولایت فراه افغانستان در آینده

پیگیری صادرات گاز به ولایت فراه افغانستان در آینده
استاندار خراسان جنوبی گفت: بحث صادرات گاز به ولایت فراه افغانستان را در آینده در دستور کار قرار می‌دهیم و تلاش می‌کنیم روابط بین دو استان فراه و خراسان جنوبی را گسترش دهیم.
قهرمان رشید سه‌شنبه ‌شب در جلسه جمع‌بندی مباحث، دیدارها و امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک با والی فراه افغانستان گفت: امیدوارم بازدیدهای صورت گرفته از استان خراسان جنوبی برای دو ملت ایران و افغانستان ثمره خوبی داشته باشد.

وی بیان داشت: بر اساس مذاکرات و پیشنهادات آماده هستیم تا ارتباطات دو کشور را بیش از گذشته در زمینه‌های خدمات فنی مهندسی، آموزشی، دانشگاهی، کشاورزی و صادرات توسعه و تحکیم بخشیم و از پتانسیل‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این سفری بابرکت و پررحمت برای دو کشور است، اظهار کرد: بحث صادرات گاز را نیز برای آینده در دستور کار قرار می‌دهیم و در بخش کشاورزی آمادگی داریم تا از مجموعه تولیدات ولایت فراه افغانستان چغندر قند را خریداری و در کارخانجات استان تبدیل به قند کنیم.

رشید در ارتباط با دعوت والی فراه افغانستان از استاندار، مسئولان و تجار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در نخستین فرصت با هیئتی که بیشتر از بخش خصوصی و هیئت اجرایی است به این ولایت برای توسعه بیشتر روابط و افتتاح پروژه‌های راه ترانزیت و مرکز فنی و حرفه‌ای سفر می‌کنیم.

وی تأکید کرد: شیوه ما در خراسان جنوبی این است تا با تلاش توافقات خود را اجرایی کنیم و این باعث ارتباطات بیشتر و توسعه همه جانبه و متقابل دو کشور دوست است.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۲۱:۵۰
تعداد بازدید : ۱,۱۳۰