وزیر نفت مجوز احداث پالایشگاه های کوچک را صادر کرد

وزیر نفت مجوز احداث پالایشگاه های کوچک را صادر کرد
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از صدور مجوز احداث پالایشگاه های کوچک برای تولیدات میعانات و نفت کوره توسط وزیر نفت خبر داد.
'علیرضا ضیغمی' روز شنبه در گفت وگویی و در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد احداث 'پالایشگاه های کوچک' و اینکه آیا با ۳۰ میلیون دلار می توان پالایشگاه ساخت؟ گفت: ایجاد پالایشگاه هایی با سرمایه گذاری ۳۰ یا ۴۰ میلیون دلاری به گونه ای است که اگر ماهیت نفت خام ورودی پالایشگاه ترش باشد، محصولات پالایشگاه نظیر نفتا و نفت گاز تولیدی، ترش خواهد بود.
وی اضافه کرد: در این صورت باید محصولات ترش را به واحدهای شیرین سازی انتقال دهیم؛ چرا که در غیر این صورت کیفیت محصولات بسیار پایین خواهد بود.
معاون وزیر نفت، با تاکید بر اینکه اگر شیرین سازی روی محصولات پالایشگاه های کوچک انجام نشود، استاندارد محصولات آن مشابه استانداردی است که اکنون در افغانستان وجود دارد، گفت: در افغانستان محصولات ترش را با محصولات شیرین قاچاق شده به این کشور مخلوط می کند و محصول غیراستانداردی را در قالب محصول با کیفیت عرضه می کنند.
ضیغمی تصریح کرد: وزیر نفت مجوز احداث پالایشگاه های کوچک را برای محصولات میعانات و نفت کوره صادر کرده است منتها محصولات این پالایشگاه ها را باید در طرحی جامع، به پالایشگاه های موجود انتقال داده و شیرین سازی کنیم وگرنه محصولات تولیدی قابل استفاده نخواهند بود.
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۱:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۸۵۶