مجهزترین آزمایشگاه سیار صنعت نفت ساخته شد

مجهزترین آزمایشگاه سیار صنعت نفت ساخته شد
مدیر گروه پژوهش و فناوری‌های حفاری و تکمیل چاه پژوهشگاه صنعت نفت می گوید: مجهزترین آزمایشگاه سیار سیمان و سیالات حفاری با رعایت استانداردهای جهانی توسط پژوهشگاه صنعت نفت ساخته شده است.
سیدعلیرضا مرتضوی با اعلام این خبر گفت: این آزمایشگاه سیار به ابعاد 3×12 متر روی تریلر نصب و در سه بخش آزمایشگاه با تجهیزات لازم، دفتر کار و محل استراحت طراحی و ساخته شده است و هم اکنون امکان حمل این آزمایشگاه به مناطق عملیاتی برای ارایه خدمات سرچاهی وجود دارد.
به گفته مرتضوی؛ با وجود نوسانات بازار در اواخر سال گذشته، پژوهشگاه صنعت نفت توانست آزمایشگاه سیاری مطابق با استانداردهای جهانی بسازد و به صنعت نفت کشور معرفی کند.
وی توضیح داد: طراحی و فرمولاسیون دوغاب سیمان و سیالات حفاری با افزایه‏های موجود در منطقه با استفاده از آزمایشگاه سیاردر شرایط واقعی عملیات انجام می‏شود و تمام خواص اصلی مانند وزن مخصوص، افت صافی، ویسکوزیته، آب آزاد، زمان نیم‏بندش و مقاومت تراکمی با استفاده از این آزمایشگاه قابل‏ اندازه‏گیری است.
مرتضوی، فقدان امکانات و فضای کافی آزمایشگاهی(در مقایسه با دیگر شرکت‌های داخلی و خارجی)، کاستی‌ در امکانات رفاهی و وجود مشکلات عدیده در روند اجرای فعالیت‌های سرچاهی را از ضرورت های ایجاد آزمایشگاه سیار عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، وی یکی از فعالیت‌های اصلی گروه پژوهش و فناوری‌های حفاری و تکمیل چاه پژوهشگاه صنعت نفت را حضور در مناطق عملیاتی و ارزیابی میدانی نتایج پروژه‌های پژوهشی و رفع مشکلات احتمالی دانست و تصریح کرد: گروه پژوهش و فناوری‌های حفاری و تکمیل چاه پژوهشگاه صنعت نفت با استفاده از دو دستگاه آزمایشگاه سیار، فرمولاسیون سیمان و سیالات حفاری را در شرایط میادین نفتی و گازی طراحی و خدمات سرچاهی مورد نیاز را ارائه می دهند.
۴ خرداد ۱۳۹۲ ۰۰:۳۹
تعداد بازدید : ۹۶۵