وزارت نفت برنامه ای برای خصوصی سازی شرکت های خدماتی تابع ندارد

وزارت نفت برنامه ای برای خصوصی سازی شرکت های خدماتی تابع ندارد
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت گفت: این وزارتخانه برنامه ای برای خصوصی سازی شرکت های خدماتی زیر مجموعه و تابع خود ندارد.
'کریم سلحشور' روز چهارشنبه در حاشیه همایش مدیریت دانش در صنعت بالادستی نفت در اهواز،در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت ها و سازمان های خدماتی زیر مجموعه وزارت نفت در نقاط مختلف کشور بر اساس اصل ۴۴قانون اساسی مشمول واگذاری به بخش خصوصی شده اند.
وی افزود: برخی از این شرکت ها واگذار ، و یا فرآیند واگذاری را می گذرانند.
سلحشور گفت: سازمان هایی مانند بهداشت و درمان صنعت نفت و یا خدمات رفاهی و ورزشی، جزو فرآیند واگذاری قرار گرفته، اما به دلیل آن که صنعت نفت به عنوان یک صنعت منحصر به فرد از جنبه ماهیتی خود، فعالیت هایی غیر مشابه با دیگر دستگاه های اجرایی دارد به دنبال این هستیم که از طریق مجاری قانونی خود استدلال هایی را عرضه کنیم که صنعت نفت بدون برخورداری از این خدمات قادر به توسعه نیست.
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت اضافه کرد: در هر جا که ذخایر نفت و گاز وجود دارد، صنعت نفت با امکانات خود در آنجا استقرار می یابد، و هر جایی که صنعت نفت فعالیت می کند باید خدماتی هم در این مناطق ارایه شود، تا نه تنها نیروهای نفت،بلکه
هموطنان هم از آن ها بهره مند شوند.
وی گفت: اکنون حدود ۲۴هزار سمت و ۱۱۰هزار شغل در بخش های مختلف صنعت نفت داریم که این ها در یک نگاه مدیریت دانشی، می تواند دستخوش تغییرات جدید شده و در نمودار سازمانی خود را نشان دهند.
۶ خرداد ۱۳۹۲ ۰۰:۰۴
تعداد بازدید : ۹۵۶