40درصد کالاهای وارداتی از مواد خام پتروشیمی خودمان تولید شده‌ است

40درصد کالاهای وارداتی از مواد خام پتروشیمی خودمان تولید شده‌ است
مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی از برگزاری همایشی بین‌المللی، به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی، در تیرماه امسال خبر داد.
محمد زیار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید صنایع تکمیلی پتروشیمی در کشور 60 میلیون تن است و این در حالی است که از این ظرفیت فقط 11 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید می‌شود. بنابراین با جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی می‌توان ظرفیت تولید را افزایش و انبوهی از اشتغال را در کشور ایجاد کرد.

وی بیان کرد: 40 درصد از کالاهای وارداتی کشور از مواد خام پتروشیمی‌های ما تولید شده‌ است؛ یعنی در صنعت پتروشیمی کشور ما خام فروشی زیادی صورت می‌گیرد.

مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور ادامه داد: با توسعه صنایع پایین دستی کشور از خام فروشی جلوگیری می‌شود و با تولیدکالاها از این مواد خام، بازار تولید و عرضه محصولات تکمیلی پتروشیمی را در دست خواهیم گرفت.

زیار اظهار کرد: با ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی ارزش افزوده و اشتغال زیادی ایجاد می‌شود؛ به طوری که میزان اشتغال حاصل از ایجاد این صنایع پایین دستی حداقل پنج برابر صنایع بالادستی است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خام فروشی، با حرکت به سوی توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی تحقق می‌یابد.

مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور یادآور شد اکنون یک مدل جدید توسعه صنعت پتروشیمی را با الگوبرداری از کشورهای خارجی و بومی‌سازی، در کشور پیاده کردیم. این مدل تحت عنوان "شهرک‌های تخصصی ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی"، برای نخستین‌بار در کشور پیاده و اجرا می‌شود.

۶ خرداد ۱۳۹۲ ۰۰:۱۶
تعداد بازدید : ۹۷۰