وقتی آمریکا از هند برای کاهش واردات نفت ایران قدردانی می کند

وقتی آمریکا از هند برای کاهش واردات نفت ایران قدردانی می کند
نکونیوز:یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه از هند برای کاهش واردات نفتی از ایران قدردانی کرد و اعلام کرد که دولت آمریکا به زودی مسئله مشمولیت دهلی از دور جدید معافیت های تحریمی آمریکا به دلیل تداوم تجارت انرژی با ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد .
به گزارش نکونیوز به نقل از اسوشیتد پرس ، ویندی شرمان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی مدعی شده است که کاهش واردات نفتی هند از ایران نشان دهنده حمایت این کشور از تحریم های غربی آمریکا و اتحادیه اروپاست .
طبق گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری های هندی واردات نفت خام هند از ایران در طی یک سال مالی منتهی به ماه مارس تنزلی ۲۷ درصدی داشته اما با این وجود هند دیگر تمایلی به کاهش بیشتر واردات نفتی از ایران ندارد و گزینه قطع واردات نفتی از ایران برای هند کاملا منتفی است .
گزارش ها حاکی است ماه آینده دوره معافیت هند از تحریم های آمریکا به دلیل ارتباط تجاری با ایران به اتمام می رسد اما طبق گفته ویندی شرمان در گفت و گو با خبرنگاران هند در کاهش واردات نفتی از ایران پیشرفت چشمگیری داشته و بی شک مشمول دور جدید معافیت های تحریمی آمریکا خواهد شد . هند که به شدت نیازمند منابع انرژی است در حدود ۷۵ درصد نفت مورد نیاز برای تداوم رشد اقتصادی خود را وارد می کند .
طبق گفته پاناباکا لاکشمی یکی از مقامات ارشد نفتی هند در ماه مارس اکنون عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت به هند است و پس از آن عراق ،ونزوئلا، کویت، امارات ،متحده عربی و نیجریه در جایگاههای بعدی هستند . در فهرست وی نام ایران در جایگاه هفتمین کشور تامین کننده نفت مورد نیاز هند قرار گرفته و این درحالی است که در سال ۲۰۱۱ ایران سومین تامین کننده نفت مورد نیاز هند بوده است .
۶ خرداد ۱۳۹۲ ۰۰:۲۱
تعداد بازدید : ۸۸۵