استقبال از سرمایه گذاری ایران در بخش انرژی پاکستان

استقبال از سرمایه گذاری ایران در بخش انرژی پاکستان
سروزیر ایالت پنجاب پاکستان اعلام کرد از سرمایه گذاری ایران در بخش انرژی و دیگر بخش ها در این ایالت استقبال می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه نیوز از لاهور، شهباز شریف، سروزیر ایالت پنجاب پاکستان روز گذشته (٥ اردیبهشت) در دیدار با علیرضا حقیقیان، سفیر ایران در پاکستان، همچنین گفت: همکاری های برادرانه میان دو کشور باید به روابط اقتصادی منجر شود.

سفیر ایران در پاکستان نیز به شهباز از همکاری های ایران در بخش انرژی اطمینان داد و گفت: در صورت رفع برخی موانع، ایران می تواند به ایالت پنجاب در تولید دو هزار مگاوات برق کمک کند.

شهباز همچنین اظهار کرد: تقویت و بهبود روابط با کشورهای همسایه اساس سیاست خارجی حزب پیروز در انتخابات ریاست جمهوری پاکستان، مسلم لیگ را تشکیل می دهد.

وی افزود: ایران نه تنها همسایه ماست، بلکه یکی از نزدیک ترین دوستان ما به شمار می رود که همیشه و در همه زمان ها و شرایط سخت در کنار پاکستان ایستاده است.

سفیر ایران در پاکستان، شنبه (٤ خرداد) نیز با نواز شریف، رئیس جمهوری جدید پاکستان دیدار و در باره شرایط منطقه، خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان و دیگر موضوع ها گفت و گو کردند.

دولت پاکستان بی اعتنا به تحریم های آمریکا علیه ایران، ٢١ اسفند ماه ١٣٩١ ساخت بخش پاکستانی خط لوله ایران-پاکستان را آغاز کرده است که با آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان در سال ٢٠١٤ میلادی، این کشور پس از ترکیه، دومین دریافت کننده گاز طبیعی از ایران خواهد بود.

صادرات گاز ایران به پاکستان از سال ٢٠١٤ آغاز و روزانه ٢١,٥ میلیون مترمکعب گاز از مرزهای شرقی کشورمان به پاکستان تحویل خواهد شد تا بخشی از نیازهای این کشور در زمینه انرژی را مرتفع سازد.
۶ خرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۴۰
تعداد بازدید : ۹۷۳