تقویت بخش خصوصی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی

تقویت بخش خصوصی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی است ،گفت: بزرگترین چالش پیش روی دولت بعدی تورم است که برای مهار آن نیازمند هماهنگی و انسجام سه قوا درسیاست گذاری و اجرا هستیم.

محمد سقایی درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به چالش های اقتصادی پیش روی دولت آینده، گفت:تقویت و حمایت از تولید برای کنترل تورم لجام گسیخته ضروری است.
نماینده مردم نی ریزواستهبان درمجلس شورای اسلامی افزود: با تقویت و حمایت از تولید مشکل بیکاری حل خواهد شد و گردش پول و نقدینگی درجامعه نیز کاهش می یابد.

وی افزود: دربخش نفت و گاز، فراوری محصولات کشاورزی و صنعت و معدن از پتانسیل بالقوه وبالایی برخورداریم که موردغفلت واقع شده و دولت به منظور بهره برداری مناسب از این بخش ها اقدامی نکرد.

سقایی با تاکید بر این که تقویت بخش خصوصی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ضروری است، گفت: متاسفانه دولت نتوانست سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی را درست اجرا کند و شرکتهای دولتی را به اهلش واگذارکند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: اینکه شرکتها و بنگاههای اقتصادی را از دولت بگیرند و به شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی خصوصی سازی نیست .

نماینده مردم نی ریز و استهبان درمجلس گفت: بزرگترین چالش پیش روی دولت بعدی تورم است که برای مهار آن نیازمند هماهنگی و انسجام قوا درسیاست گذاری و اجرا هستیم.

این عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ درمجلس با بیان اینکه دولت نهم و دهم بزرگترین ضربه را به تولید زد، افزود: با حمایت از تولید علاوه بر مهار تورم و کاهش بیکاری می توانیم تحریم ها را به راحتی دور بزنیم.

نماینده مردم نی ریزواستهبان درمجلس گفت: دولت بعدی باید با سایر قوا درتعامل باشد تا باتعامل منطقی و وحدت بتواند برمشکلات اقتصادی غلبه کند.

۶ خرداد ۱۳۹۲ ۲۳:۵۶
تعداد بازدید : ۹۳۹