پتروشیمی در صدر/۹۹ درصد شرکت های پتروشیمی خصوصی شد

پتروشیمی در صدر/۹۹ درصد شرکت های پتروشیمی خصوصی شد
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر این که شرکت های پتروشیمی تاکنون بیشترین سهم را در قالب اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی داشته اند، گفت: ٢٠ درصد کل خصوصی سازی انجام شده در کشور متعلق به صنعت پتروشیمی است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: واگذاری شرکت های پتروشیمی مشمول اصل ٤٤ قانون اساسی در مراحل پایانی خود قرار داشته و تاکنون حدود ٩٩ درصد از شرکت های پتروشیمی خصوصی شده اند.
'عبدالحسین بیات' افزود: صنعت ارزش آفرین پتروشیمی پیشتاز خصوصی سازی در صنعت نفت است و سهم عمده ای از کل واگذاری های کشور انجام شده به این صنعت تعلق دارد.
وی ادامه داد: شرکت های پتروشیمی به دلیل سود آور بودن نقش تاثیر گذاری در بازار سرمایه دارند و سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی با توجه به ویژگی های آن سود آور است.
بیات تصریح کرد: افزون بر عرضه باقیمانده سهام هلدینگ خلیج فارس در روزهای آتی با واگذاری سهام پتروشیمی های تبریز و زنجان ،سهم صنعت پتروشیمی از کل واگذاری ها در قالب سیاست های اصل ٤٤ قانون اساسی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی گفت: آمارهای منتشر شده نشانگر آن است که شرکت های پتروشیمی بیش از ٥٠ درصد سهم از کل واگذاری های صنعت نفت را در اختیار دارند و حدود ٢٠ درصد از کل واگذاری های کشور نیز سهم صنعت پتروشیمی بوده که با واگذاری باقیمانده سهام هلدینگ خلیج فارس و چند شرکت دیگر سهم پتروشیمی در کل واگذاری های انجام شده افزایش خواهد یافت.
بر اساس گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، تا کنون بیش از ٣١ درصد از کل واگذاری های پتروشیمی در قالب سهام عدالت، ٣٢.٦١ رد دیون، حدود ٣٥ درصد بورس و ١.٢٨ درصد سهام ترجیحی بوده است.
۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۲۱
ایرنا |
تعداد بازدید : ۹۶۴