پاسخ وزیر نفت درباره کاهش تولید نفت و بهای گاز نمایندگان را قانع نکرد/ سئوالات در صحن علنی مجلس مطرح می شوند

پاسخ وزیر نفت درباره کاهش تولید نفت و بهای گاز نمایندگان را قانع نکرد/ سئوالات در صحن علنی مجلس مطرح می شوند
سخنگوی کمیسیون انرژی از حضور وزیر نفت در این کمیسیون برای پاسخ به سئوال سه نفر از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: نماینده کبودرآهنگ از پاسخ وزیر نفت به سئوالش در باره نحوه محاسبه قیمت گاز خانگی و اقلیم بندی آن و همچنین نماینده نوشهر از پاسخ میرکاظمی در باره کاهش تولید نفت قانع نشدند.

به گزارش نفت نیوز، "سید عماد حسینی" ،از طرح سوال سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره مسائل مربوط به حوزه وزارت نفت در نشست روز سه شنبه (23 فروردین) این کمیسیون خبر داد و گفت: نمایندگان مردم نوشهر، رشت و کبودراهنگ در این نشست که با حضور وزیر نفت برگزار ‌شد، سوال‌های خود را از میرکاظمی مطرح کردند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سئوال "عیسی جعفری" نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار از وزیر نفت، گفت: یکی از سئوال‌هایی که در نشست روز سه شنبه کمیسیون مطرح شد به موضوع اقلیم‌بندی نواحی مختلف کشور برای محاسبه قیمت گاز مطرح می‌شد که سرانجام نماینده سئوال کننده از پاسخ وزیر قانع نشد.

وی با بیان این که نحوه محاسبه قیمت گاز در ماه‌های اخیر اعتراضات فراوانی را برانگیخته است، گفت: پاسخ‌های وزیر نفت درباره اقلیم‌بندی کشور برای محاسبه قیمت گاز و اینکه در این اقلیم بندی از نظر کارشناسی سازمان هواشناسی استفاده شده است، مورد قبول نماینده کبودراهنگ قرار نگرفت و به این ترتیب این سئوال با سیر مراحل قانونی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

وزارت نفت نواحی مختلف کشور را بر اساس گزارش سازمان هواشناسی به پنج اقلیم تقسیم بندی کرده است، این اقلیم بندی که اساس نحوه محاسبه قیمت گاز مصرفی مردم را تعیین می‌کند موجب اعتراض مردم برخی نواحی سردسیر کشور شده است. اقلیم‌های پنجگانه کشور به ترتیب سردترین تا گرمترین مناطق کشور را تشکیل می‌دهند و به این ترتیب مناطق سردسیر باید جزو اقلیم یک محاسبه شوند،اما قرار گرفتن برخی از این مناطق در اقلیم دو و سه موجب افزایش ناگهانی قیمت گاز مصرفی مردم این مناطق شده است.

 نماینده رشت از پاسخ وزیر نفت درباره دلایل کاهش تولید نفت قانع نشد

حسینی همچنین از طرح سئوال نماینده مردم رشت از وزیر نفت در نشست اخیر کمیسیون انرژی خبر داد و گفت: سئوال کوچکی نژاد نماینده مردم رشت به موضوع کاهش 72هزار بشکه‌ای تولید نفت مربوط می‌شد که این نماینده نیز از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

وی همچنین افزود: در این نشست سئوال نماینده مردم نوشهر از وزیر نفت درباره تکمیل نشدن خط انتقال 15 کیلومتری گاز برای تکمیل گازرسانی به نوشهر نیز مطرح شد که سرانجام نماینده نوشهر از پاسخ‌های وزیر نفت قانع شد.

 گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت صنعت نفت و گاز در سال 90

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان این که در نشست دیروز (23 فروردین) این کمیسیون وزیر نفت و مدیران شرکت ملی نفت و گاز حضور داشتند، از ارائه گزارش وزیر درباره وضعیت صنعت نفت و گاز در این نشست خبر داد و گفت: میرکاظمی در این جلسه آخرین وضعیت نفت و گاز ایران و برنامه‌های این وزارتخانه در سال 90 را تشریح و در مورد برخی مسائل مطرح در این حوزه توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کرد.
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ ۱۰:۲۵
نفت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۰۸۰